گفتگوی تلفنی بلینکن با وزیر خارجه جدید چین

گفتگوی تلفنی بلینکن با وزیر خارجه جدید چین
دوشنبه 12 دی 1401 - 09:14

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، با وزیر خارجه جدید چین در باره روابط دو کشور تلفنی گفتگو کرده است.

العالم - آمریکا

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتر اعلام کرد، با «کین گانگ»، سفیر چین در آمریکا که اخیرا به عنوان وزیر امور خارجه جدید دولت پکن منصوب شد، روز یکشنبه گفتگوی تلفنی داشته است.

خبرگزاری «رویترز» نوشت، بلینکن گفت در گفتگوی تلفنی با کین گانگ که ۵۶ سال دارد درباره روابط آمریکا و چین و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی میان دو کشور به بحث پرداخته است.

چین روز جمعه اعلام کرد، کین گانگ، سفیر این کشور در آمریکا و از دستیاران مورد اعتماد «شی جینپینگ»، رئیس جمهور چین، را به عنوان وزیر خارجه جدید خود منصوب کرده است.

به گزارش فارس، گانگ جانشین «وانگ یی»، ۶۹ ساله، که در یک دهه گذشته به عنوان وزیر خارجه چین خدمت کرد، شد. وانگ یی در ماه اکتبر به عنوان یک عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین ترفیع پیدا کرده و انتظار می‌رود نقشی بزرگتر در زمینه سیاست خارجی چین ایفا کند.

هر چند کین گانگ برای مدت نسبتا کوتاهی یعنی ۱۷ ماه به عنوان سفیر کشورش در واشنگتن خدمت کرده، اما سفیر قبلی چین هشت سال در این سمت بود.

دوران سفیری کین گانگ با تیره تر شدن روابط میان آمریکا و چین همراه شد.

در دوره وزارت امور خارجه وانگ یی در دولت چین، تنشها میان پکن و واشنگتن بر سر طیف گسترده‌ای از مسائل از تجارت گرفته تا موضوع تایوان افزایش پیدا کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها