خبرنگار العالم: وضعیت فرودگاه بین‌المللی دمشق به حالت عادی بازگشت

دوشنبه 12 دی 1401 - 12:05

خبرنگار العالم در دمشق از بازگشت وضعیت فرودگاه بین المللی دمشق به حالت عادی خبر داد و گفت: بر اثر حمله بامداد امروز جگنده‌های اسرائیلی این فرودگاه از خدمت‌رسانی خارج شده بود.

العالم- سوریه

حسام زیددان خبرنگار العالم در سوریه، در خصوص حمله جنگنده های صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق، به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد، جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز (دوشنبه) از شمال شرقی دریاچه "طبریا" در فلسطین اشغالی به سمت فرودگاه بین‌المللی دمشق و حومه آن چندین فروند موشک شلیک کردند.

وی با اشاره به اینکه پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله و رهگیری موشک‌های شلیک‌شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی اقدام و شماری از آنها را ساقط کرد، افزود که این تجاوز خسارات مادی زیادی بر جای گذاشته، و این فرودگاه را از خدمت‌رسانی خارج کرده بود.

خبرنگار العالم افزود: حمله هوایی امروز به فرودگاه دمشق نخستین تجاوز این رژیم در طی سال جدید میلادی و در دوران کابینه جدید "بنیامین نتانیاهو" محسوب می‌شود.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، تجاوز هوایی امروز صهیونیست‌ها به فرودگاه دمشق نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود که مطابق آن هرگونه حمله به تاسیسات غیرنظامی و به‌ویژه فرودگاه‌ها و در معرض خطر قرار دادن جان مسافران منع شده است.

برخی ناظران سیاسی حملات رژیم اشغالگر به زیرساخت‌های اساسی در سوریه را در ادامه تکمیل محاصره آمریکایی علیه ملت سوریه و خفه کردن اقتصاد این کشور ارزیابی می‌کنند.

خبرنگار العالم در همین حال به نقل از بیانیه صبح امروز وزارت حمل و نقل سوریه خاطرنشان کرد که وضعیت فرودگاه بین‌المللی دمشق، به حالت عادی بازگشته و پروازها از سرگرفته شده است.

پربیننده ترین خبرها