شیخ نعیم قاسم: سلیمانی رهبر و پیشوا است

شیخ نعیم قاسم: سلیمانی رهبر و پیشوا است
دوشنبه 12 دی 1401 - 18:41

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بغداد، ایشان را یک رهبر و یک پیشوا برای مقاومت توصیف کرد.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه خبری المنار، نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با انتشار پیامی در توییتر اظهار داشت: رویارویی متوقف نمی‌شود؛ سلیمانی یک شهید، یک رهبر و یک پیشوا است، او در میدان به آزادسازی پرداخت و عزیزترین مردم است و قطب‌نمای فلسطین و بیت‌المقدس را با خود به همراه دارد.

وی تاکید کرد: ترامپ قاتل جنایتکار ظالمی است که با تجاوزگری و آشکارا اقدام به قتل می‌کند و اشغالگری صهیونیست‌ها را پذیرفته و از آن حمایت می‌کند. نتیجه هر کار در پایان آن مشخص می‌شود.

حزب الله لبنان امروز دوشنبه به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد الشعبی عراق، آیین گرامیداشتی را با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در شهر صیدا در جنوب لبنان برگزار کرد.

در این مراسم که در سالن «شیخ عبدالامیر قبلان» شهر صیدا برگزار شد، شماری از شخصیت های سیاسی و حزبی، مسئولانی از گروه های مقاومت لبنان و فلسطین، علمای دینی، خانواده های شهدا و برخی فعالان اجتماعی نیز حضور داشتند.

به نوشته پایگاه خبری العهد، «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در این مراسم گفت: محور مقاومت که حاج قاسم سلیمانی آن را تاسیس و از آن حمایت کرد، امروز به یک ارتش میلیونی از مبارزان مقاومت تبدیل شده است؛ مبارزانی آموزش دیده و مجهز که آماده هستند تا پیروزی بزرگ را محقق کرده و دشمن صهیونیستی را شکست دهند.

مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در دیگر شهرهای لبنان نیز برگزار خواهد شد.

۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپادهای آمریکایی کاروان حامل سهپبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق را حین یک سفر رسمی و در خروجی فرودگاه بغداد هدف حمله تروریستی قرار دادند و آنها را پس از عمری مجاهدت در مبارزه با تروریسم، به شهادت رساندند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها