فالح الفیاض: ترامپ را در زباله‌دان تاریخ خواهیم دید

فالح الفیاض: ترامپ را در زباله‌دان تاریخ خواهیم دید
دوشنبه 12 دی 1401 - 23:20

رئیس سازمان حشد الشعبی عراق گفت که جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط ترامپ طراحی شد، اما طولی نخواهد کشید که او را در زباله دان تاریخ ببینیم.

العالم عراق

فالح فیاض در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد افزود: حضور میلیونی در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی بیانگر جایگاه والای ایشان در دل های مردم است. ابو مهدی المهندس نیز به عطوفت و رافت و قدرت و راهبری شهره بود.

وی افزود: حشد الشعبی افتخارش دفاع از مردم عراق و مقدسات آن است. دشمن فکر می کرد می تواند با قتل و ترور اراده امت ها را در هم بشکند؛ اما امیدش ناامید شد.

الفیاض خاطر نشان کرد: ما در حشد الشعبی به حفظ میراث شهدای پیروزی افتخار می کنیم. حشد الشعبی در تحکیم وحدت عراق و حفظ امنیت کشور شرکت کرد.

الفیاض که در سالگرد ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان سخن می گفت، همچنین اظهار کرد: دشمنان آن زمانی شکست خوردند که گمان کردند که با قتل و کشتار، اراده ملت ها درهم خواهد شکست.

وی افزود: جنایت ترور حاج قاسم و المهندس از سوی ترامپ تدارک دیده شده بود، اما طولی نکشید که وی به زباله دان تاریخ پیوست.

اشاره الفیاض به شکست مفتضحانه ترامپ در برابر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که شکست خورد و حتی به علت حمله به ساختمان کنگره تا محاکمه نیز پیش رفته است.

سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج «ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمان آنها در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸) به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با حمله موشکی پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد ترور شدند و چند روز پس از آن ترامپ به اجرای این جنایت تروریستی اعتراف کرد.

پربیننده ترین خبرها