مذاکرات آنکارا و دمشق به مذاق سرکرده "النصره" خوش نیامد

 مذاکرات آنکارا و دمشق به مذاق سرکرده
سه شنبه 13 دی 1401 - 00:37

در حالی که وزیر خارجه ترکیه از بررسی پرونده سوریه در حاشیه حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور برزیل خبر داد، رهبر گروه تروریستی هیئت تحریر الشام مخالفت قاطع خود را با گفتگوهای ترکیه و سوریه اعلام کرد.

العالم-ترکیه

شبکه ماهواره‌ای تلویزیون حلب به نقل از مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه خبر داد، او پرونده سوریه را با فرانک والتر اشتانمایر رئیس جمهور آلمان مورد بحث و بررسی قرار داده و در این چارچوب در مورد گام‌های ترکیه برای از سرگیری روابط با دمشق به رایزنی پرداخته است.

در این بین پایگاه اطلاع رسانی شام به نقل از ابو محمد الجولانی رهبر هیئت تحریر الشام خبر داد، وی به شدت با مذاکراتی که بین دولت مرکزی سوریه و متحدش روسیه با ترکیه در حال انجام است، مخالف بوده و آنرا انحرافی خطرناک و تاثیر گذار بر آنچه انقلاب سوریه خوانده، توصیف کرد.

الجولانی در پیام ویدیویی خود بر مخالفت با اصل آشتی با دولت بشار اسد تاکید و ادعا کرد، مبارزه را تا سرنگونی نظام و آزادی دمشق ادامه می‌دهد.

اعاهای این تروریست نزدیک به گروه القاعده در حالی اعلام می‌شود که اکثر حامیان این گروهک‌های تروریستی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس گرفته تا ترکیه و حتی آمریکا به تدریج در حال خالی کردن صحنه و اعتراف به قدرت محور متحدان سوریه هستند.

پیش از این نیز اداره امور سیاسی هیئت تحریر الشام در بیانیه ای، رویگردانی یکی از مهم‌‌ترین حامیان براندازی در سوریه یعنی ترکیه را از ادامه حمایت و گرایش به سوی دمشق را چالش سیاسی بزرگی در مقابل برنامه‌های آنها برای براندازی دولت بشار اسد توصیف و دولت اردوغان را متهم کرد، برای حل و فصل مسئله آوارگان سوریه پیش از برگزاری انتخابات در ترکیه دست به این اقدام زده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها