ادعای تلگراف: انگلستان به‌زودی سپاه پاسداران را گروهی تروریستی اعلام می‌کند

ادعای تلگراف: انگلستان به‌زودی سپاه پاسداران را گروهی تروریستی اعلام می‌کند
سه شنبه 13 دی 1401 - 08:06

روزنامه تلگراف از اقدام ضدایرانی جدید انگلستان پرده برداشت.

العالم - ایران

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، روزنامه تلگراف به نقل از منابع مطلع مدعی شد انگلستان در پی اقدام ایران در بازداشت هفت نفر در ارتباط با اغتشاشات اخیر و مطرح شدن موضوع وابستگی آنها به لندن، سپاه پاسداران را به طور رسمی گروهی تروریستی اعلام خواهد کرد.

گفته می شود لندن تصمیم خود را در این خصوص - که از حمایت وزرای امنیت و کشور برخوردار است، در هفته جاری اعلام می کند.

قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی به معنای آن خواهد بود که عضویت در این گروه، حضور در گردهمایی‌های آن و قرار دادن نشان آن در معرض عموم جرم تلقی می‌شود.

وزارت کشور انگلستان به درخواست روزنامه تلگراف برای توضیح در این خصوص پاسخ نداده است.

دولت ایران می گوید کشورهای غربی در اغتشاشات اخیر کشور دست داشته‌اند. ایران پیشتر نیز اتباع انگلیسی را با اتهامات امنیتی بازداشت کرده بود.

سه‌شنبه گذشته نیز پس از انتشار یک ویدئو که در آن جیمز کلِوِرلی، وزیر خارجه انگلستان به تحریم کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرده بود، گمانه‌زنی درباره چرایی اشاره او به این اقدام بالا گرفت.

کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سال ۲۰۱۰، زمانی که انگلستان عضوی از اتحادیه اروپا بود، تحت تحریم این اتحادیه قرار گرفت، و با خروج لندن از اتحادیه اروپا در آغاز سال ۲۰۲۱، انگلستان تحریم مشابهی را به قوانین تحریمی خود افزود و به اعمال آن ادامه داد.

پربیننده ترین خبرها