آیا عربستان سعودی در معرض روند تغییرات جمعیتی سیستماتیک قرار دارد؟

آیا عربستان سعودی در معرض روند تغییرات جمعیتی سیستماتیک قرار دارد؟
سه شنبه 13 دی 1401 - 15:09

«یوسف الاوسی» فعال عربستانی در توییتر خود درباره افزایش تعداد اتباع خارجی در عربستان سعودی و جلوگیری همزمان از فرزندآوری مردم این کشور هشدار داد که به زودی با توجه به اقدامات آل سعود در این راستا، یک سری تغییرات جمعیتی برنامه ریزی شده رخ خواهد داد.

العالم - عربستان سعودی

«یوسف الاوسی» فعال عربستانی در توضیح این تصویر گفت: «افزایش اتباع خارجی همزمان با جلوگیری از فرزندآوری مردم کشور عربستان، آینده ای را برای این کشور رقم خواهد زد که حتی مجریان این اقدامات که ادعای اصلاحات دارند نیز به زودی در کارشان با مشکل مواجه خواهد شد چراکه هیچ پشتوانه یا طایفه حمایت کننده ای ندارند؛ یک سلسله اقدامات عالی که توسط افراد خاص و چیره دست اجرا شد.»

«یوسف الاوسی» در توییت دیگری ادامه داد: «صحبت بر سر این نیست که چه کسی تابعیت دارد و چه کسی ندارد؟ بلکه روندی که در کشور در حال اجرا است از خیلی قبل تر شروع شده و کشور را پر از خارجی‌هایی کرده است که از دورترین کشورهای جهان به اینجا آمده اند. کسانی که تابعیت عربستان را ندارند و مالیات با افزایش 10 برابری پرداخت نمی کنند، در اینجا اقامت گزیده اند. نیروهای کار از مکزیک و بولیوی تابعیت ندارند! در هتل های جدید، خدمات توسط مکزیکی ها ارائه می شود اما مالکیت هتل ها متعلق به آمریکایی هاست.»

سازمان آمار عربستان سعودی و سایر نهادهای رسمی رسما اعلام کردند که در آخرین سرشماری که در سال 2022 میلادی (1400هـ.ش.) انجام شده است، تعداد اتباع خارجی در عربستان سعودی در سال 2022 به حدود 13 میلیون نفر رسیده است، در حالی که تعداد شهروندان عربستانی در داخل سرزمین های عربستان سعودی تقریبا 23 میلیون نفر برآورد شده است.

برخی از مقامات مسئول در دولت سعودی اظهار داشتند که آخرین سرشماری تایید می کند که تعداد شهروندان در عربستان سعودی به طور روزانه حداقل 2000 نفر در حال افزایش است؛ انتظار می رود که تعداد ساکنان (افراد دارای اقامت) و خارجی ها در عربستان سعودی طی دو سال آینده به حدود 40 میلیون نفر برسد.

پربیننده ترین خبرها