مقام روس ترکش خمپاره فرانسوی که مجروحش کرده بود را برای سفیر آن کشور فرستاد

مقام روس ترکش خمپاره فرانسوی که مجروحش کرده بود را برای سفیر آن کشور فرستاد
پنج‌شنبه 15 دی 1401 - 09:39

رئیس تیم ویژه مشاوران جنگی "سارسکیه ولکی" ترکش خمپاره ای که وی را مجروح کرده بود، برای سفیر فرانسه در روسیه فرستاد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، دیمیتری روگوزین رئیس تیم ویژه مشاوران جنگی "سارسکیه ولکی" ترکش خمپاره خارج شده از گردن خود را برای پیر لوی، سفیر فرانسه در مسکو فرستاد.

در پیام روگوزین به سفیر فرانسه آمده است: "در این پاکت نامه به همراه نامه من، شما ترکش خمپاره پرتاب شده توسط توپ جنگی ۱۵۵ میلی متری خودکار سزار را می بینید. این ترکش از شانه راست من عبور کرده و در مهره پنجم گردن من تنها در فاصله یک میلی متری برای آنکه مرا بکشد و یا یک معلول بی حرکت کند، متوقف شد".

رئیس سابق شرکت "روس کاسموس" افزود که این خمپاره دو نفر از دوستان وی را کشته است.

روگوزین افزود: "این افراد من و شما را در سفر به بایکانور همراهی کردند و شما دست آنها را فشردید. اینک آنها با اسلحه ای کشته شدند که کشور شما به اوکراین ارسال کرده است. احتمالا شما می دانید که چه تعداد افراد غیر نظامی در مجموع در دونتسک و شهرهای حاشیه خطوط مقدم در نووراسیا توسط تسلیحات و مزدوران فرانسوی کشته شده اند. این افراد صدها نفر می شوند که کودکان نیز در بین آنها هستند".

وی ابراز امیدواری کرد که سفیر میزان مسئولیت خود بابت این قتلها را درک می کند.

این مشاور نظامی در پایان نامه خود نوشت: " از شما می خواهم که ترکش هایی که توسط پزشکان از مهره های من خارج شده اند را برای امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بفرستید. و به وی بگویید که هیچکس از مسئولیت خود بابت جنایات جنگی فرانسه، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آلمان و سایر کشورهای ناتو در دونباس فرار نخواهد کرد".

دیمیتری روگوزین رئیس سابق شرکت "روس کاسموس" روز ۲۲ دسامبر در نتیجه حمله خمپاره ای نیروهای اوکراینی به هتل محل اقامت وی در دونتسک مجروح شد و بعدا برای عمل جراحی به مسکو منتقل شد.

پربیننده ترین خبرها