سردار قاآنی: آمریکا مفتضحانه منطقه را ترک خواهد کرد/ رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است

سردار قاآنی: آمریکا مفتضحانه منطقه را ترک خواهد کرد/ رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است
پنج‌شنبه 15 دی 1401 - 19:55

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: آمریکا مفتضحانه منطقه را ترک خواهد کرد و به سرنوشت شوروی گرفتار می‌‌شود و مراکز مطالعاتی آن‌ها این مهم را تایید می‌کند.

العالم - ایران

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عصر امروز(پنجشنبه 15 دی‌ماه) در مجلس گرامیداشت سردار شهید حسین پورجعفری که در گلزار شهدای کرمان برگزار شد، گفت: این روزها از شهید سلیمانی مطالب بسیاری گفته شده است و در خصوص در این شهید عالی‌مقام هرچه گفته شود بیش از آن هم جای دارد که در باب فضائل این شهید صحبت شود. اما صحبت از یاران شهید سلیمانی است که در کنار او بودند و همراه او زندگی کردند.

وی افزود: افرادی مانند شهید پورجعفری که حدود چهل سال به طور شبانه روزی در دوره دفاع مقدس و پس از آن در عملیات‌های امنیتی در دوره حمایت از جبهه گسترده مقاومت به طور مستمر در کنار شهید عالی‌مقام شهید سلیمانی بودند.

شهید پورجعفری هم برادر همراه شهید سلیمانی بود و هم یار و یاور ایشان

سردار قاآنی با اشاره به همراهی شهید پورجعفری با سردار سلیمانی گفت: این شهید پورجعفری بود که با اخلاص، شجاعت، محبت و برادری تمام هم برادر همراه شهید سلیمانی بود و هم یار و یاور ایشان. دامنه یاوری شهید پورجعفری همه رزمندگان جبهه مقاومت را که با شهید سلیمانی ارتباط داشتند، پوشش می‌داد.

وی افزود: شهید سلیمانی ارتباط قوی با جامعه و رزمندگان جبهه مقاومت داشت. اما، او به علت گرفتاری و مشغله بسیاری که داشت بسیاری از اوقات ممکن بود شرایط برای ملاقات دیگران با او فراهم نشود و به همین دلیل، رزمندگان جبهه مقاومت با پیداکردن آقای پورجعفری حلقه اتصال میان خود و شهید سلیمانی را کاملاً برقرار می‌کردند حتی وقتی شهید سلیمانی درگیر برخی کارهایی بود که در فضای بسته ای انجام می‌شد، برادری مانند پورجعفری این اتصال مداوم با فرماندهان و مسئولان مختلفی که در بخش‌های مختلف همراه شهید سلیمانی بودند را برقرار می‌کرد. در واقع، این حلقه اتصال، یک حلقه اتصال با وفا، با محبت و با صمیمیت بود که شب و روز نمی‌شناخت.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به سایر ابعاد شخصیتی شهید پورجعفری بیان کرد: این مرد با صفا و با محبت، برادرانه در کنار شهید سلیمانی قرار گرفته بود. اگر روزی می‌گذشت و شهید سلیمانی حسین را نمی دید، آن روز برای او شب نمی‌شد.

وی ادامه داد: افراد دیگری هم که با شهید سلیمانی کار می‌کردند، هر وقت این شهید عالی‌مقام شهید پورجعفری را می دیدند، با آن چهره گشاده، با محبت و با صفا و با صمیمیتی که داشت، بخش قابل توجهی از گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دیگران داشتند را خود او با قابلیت‌هایی که داشت و با برخورد خوب، معنویت، صفا و پاکی روح حل می‌کرد و آن مقدار چه لازم بود برادرانه و باصفا به فرمانده عزیز خود شهید سلیمانی منتقل می‌کرد و راه را برای رزمندگان جبهه مقاومت باز می‌کرد.

شهدا با برجستگی‌های خود راه را به دیگران نشان می‌دهند

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهدای ما برجستگی‌هایی دارند که در آسمان پرستاره ولایت و امامت و شهدا به گونه‌ای می درخشند که راه را به دیگران نشان می‌دهند، تصریح کرد: این شهدا شخصیت‌هایی همچون شهید سلیمانی و شهید احمد کاظمی دوست دیرینه شهید سلیمانی هستند که چهار روز دیگر هم سالروز شهادت این بزرگ مرد است. اما، بزرگی و عظمت این ستارگان پرفروغ آسمان شهادت و شهامت به این معنا نیست که دیگر ستارگان برجسته مکتب سالار شهیدان، شهدای عالی مقام خود را مشاهده نکنیم.

سردار قاآنی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهدا تصریح کرد: همه شهدای ما سردار هستند؛ همه آنان سرداران خانواده، محله، شهر، کشور و اسلام هستند. لذا، در بزرگداشت شهدای عالی‌مقامی همچون شهید قاسم سلیمانی توجه و گرامیداشت به این ستارگان پرفروغ که در کنار ‌و‌ پا به پای این شهدای عالی مقام حرکت کردند و زمینه های موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت را با تلاش صادقانه خود فراهم کردند، ارتقای ارزش و جایگاه شهید سلیمانی است.

وی افزود: هنگامی که شهدای همراه شهید سلیمانی را تکریم می‌کنید حتماً دل ایشان هم شاد می‌شود. برگزاری این جلسه به نام شهید پورجعفری، حسینی که هر موقع کار، مشکلات جاری او و کارهای متعارف شهید سلیمانی نیاز به یک آدم محرم، باوفا، ساده و پای کار داشت حسین را صدا می‌زد.

شهدای همراه شهید سلیمانی راه پر افتخار مقاومت را تقویت کردند

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهدای همراه شهید سلیمانی افراد بسیار ارزشمندی بودند و پا به پای این شهید بزرگوار و عالی مقام در همه صحنه ها فداکارانه حرکت کردند و تا آخرین روز حیاط با برکت شهید سلیمانی با او همراه بودند، تصریح کرد: شهیدانی همچون حسین پورجعفری، شهروز مظفری‌نیا، هادی طارمی، وحید زمانی نیا و شهید برجسته مقاومت اسلامی شهید ابومهدی المهندس شهدایی بودند که در فراز و نشیب جبهه مقاومت در کنار شهید سلیمانی ایستادند و با همراهی او این راه پر افتخار را تقویت کردند.

وی با اشاره به فلسفه برگزاری مجالس گرامیداشت شهدا تاکید کرد: مجالس گرامی‌داشت شهدا، مجالس عزاداری نیست بلکه این مجالس، مجالس بازخوانی عزت و عظمت انقلاب اسلامی و فداکارانی است که در این مکتب همه وجود خود را گذاشتند.

سردار قاآنی با بیان اینکه مجالس گرامی‌داشت شهدا، مجلس رزمایش بیان ارزش های الهی است که در مکتب اسلام و شیعه به وفور وجود دارد، تاکید کرد: انسان های ارزشمندی همچون امام عظیم الشان ما و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) این واژگان ارزشمند را به خوبی تبیین کردند و شهدای ما عاملان به این واژه های ارزشمند بودند و فداکارانی شدند که هر کدام از این واژگان را در وجود خودشان برجسته کردند و تابلوی زیبایی شدند برای ملت فداکاری که از همه وجود خود برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی گذشته است.

شهدای عالی مقام تابلوهای برجسته‌ای برای افراد هستند

سردار قاآنی با بیان اینکه کرمان ثابت کرده است که در این راه فداکارانه پای کار بوده هست و خواهد بود، خاطرنشان کرد: وجود شهدای عالی مقام تابلوهای برجسته‌ای برای افرادی هستند که می‌خواهند این راه را ادامه بدهند و با این شاخص‌ها حرکت می‌کنند. لذا، شهدای عالی مقام در دو بخش پیام برای ما داشته و دارند؛ نخست، ویژگی‌های ارزشمندی که در آن‌ها وجود دارد و آن‌ها را توانسته این گونه برجسته کند و به مرحله‌ای برساند که «عند ربهم یرزقون» را به دست بیاورند، جایگاهی که ما به عنوان بشر خاکی نمی‌توانیم به راحتی آن را درک کنیم.

وی ادامه داد: یک درس آن‌ها توجه به این برجستگی‌های ارزشمند است و برای ما که می‌خواهیم راه شهدای عالی مقام را استمرار بدهیم باید بدانیم که دارابودن این ویژگی‌های ارزشمند ابزار و توشه‌ راهی است که باید طی کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: دوم؛ شهدای عالی مقام ما در پرتوی نورانیت ولایت، راه سخت و پر فراز و نشیب اما پرافتخاری را انتخاب کردند و در میان این همه دشمنان جنایت‌کار از استکبار جهانی گرفته تا رژیم کودک‌کش صهیونیستی این راه پر افتخار را به گونه‌ای طی کردند که علاوه بر اینکه این نظام الهی را از خطرات مختلف حفظ کردند.

وی افزود: آن‌ها در حین دفاع و حفاظت از خودشان، از فرزندان معنوی رسول الله(ص) که در سرتاسر عالم مورد ظلم و جنایت استکبار و صهیونیزم قرار گرفتند در عین حال و مردانه دفاع کردند‌ و به اینجا رسیدند که امروز انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی علی‌رغم ۴۰ سال جنایت‌های مختلف آمریکا و رژیم صهیونیستی و اذناب آن‌ها علیه این نظام، این نظام سربلند ایستاده و علاوه بر آن درس زندگی با عزت را فرزندان این مکتب که شهدای عالی‌مقام ما جلودار آن بودند را به دیگران هم آموختند.

نظام الهی ما با اقتدار و صلابت در مقابل انواع و اقسام جنگ‌های دشمنان ایستاده است

سردار قاآنی با بیان اینکه امروز نه تنها این نظام الهی با اقتدار و صلابت ایستاده و انواع و اقسام جنگ‌هایی که دشمن بر این نظام تحمیل کرده و می‌کند، تصریح کرد: نظام اسلامی ما در مقابل آن‌ها با اقتدار می‌ایستد و هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کند که هر روز آن را مشاهده می‌کنید بلکه دست فرزندان رسول الله(ص) و امیر مومنان(ع) را گرفته اند و از جا بلند کردند.

وی ادامه داد: امروز در سرتاسر منطقه از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق، یمن و در هر کجا که علم با نشاط مقاومت برافراشته شده شما شاهد هستید که این فرزندان حضرت زهرا(س) و فرزندان رسول خدا(ص) چگونه با تأسی به شهدای عالی مقام شما همچون شهید سلیمانی و شهید پورجعفری الهام گرفتند و هر کدام از آن‌ها مردان‌ مردی در جغرافیای مختلف شده‌اند که عرصه را بر دشمنانی همچون آمریکا تنگ کرده‌اند.

حزب‌الله توانست همه حق لبنان از مرز دریایی و ذخایر گاز و نفت را از رژیم صهیونیستی بگیرد

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به پیروزی مقاومت لبنان در ترسیم مرزهای دریایی در منطقه کاریش گفت: شما در همین یکی دو ماه گذشته شاهد بودید که در لبنان فداکار و قهرمان یک جریان مقاومت به نام حزب الله که نه کشور است، نه تجهیزات گسترده نظامی دارد، نه هواپیماهای بمب‌افکن دارد، نه ناو هواپیمابر دارد. اما، انسان‌های محترم و با ایمانی آن‌جا زندگی می‌کنند که فرهنگ مقاومت را به خوبی از انقلاب اسلامی درس گرفتند.

وی افزود: شما شاهد بودید در تقسیم مرز دریایی با دو جلسه صحبت که فرمانده قهرمان آن جبهه آقای سید حسن نصرالله انجام داد بدون اینکه یک هواپیما، یک موشک و یک تیر کلاشنیکف تیراندازی کنند همه حق خود را از مرز دریایی و ذخایر گاز و نفت گرفتند که این کار در دنیا بی‌سابقه است.

حزب‌الله توانست رژیم صهیونیستی را وادار به تسلیم کند

سردار قاآنی با اشاره به سایر ابعاد مذاکرات لبنان برای ترسیم خطوط دریایی خود با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: پیروزی لبنان در این کار در حالی صورت گرفته است که برای چنین کاری سال‌ها جنگ صورت می‌گرفته و شاید شما کمتر شنیده باشید مذاکراتی که برای گرفتن حقوق لبنان در مرز دریایی انجام می‌شد حداقل در ده سال گذشته یک مذاکرات وسیع بود و این مرزها یک وجب جابجا نشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هنگامی که فرزندان مقاومت با میدان داری و جلوداری آقای سید حسن نصرالله این‌گونه قهرمانانه و مصمم می ایستند آن موقع رژیم جنایتکار و کودکش صهیونیستی که تمام امکانات نظامی دنیا در اختیار آن‌ها قرار دارد مجبور به تسلیم می شوند. این قدرت مقاومت و همان مکتبی است که شهدای شما مانند شهید سلیمانی و شهید پورجعفری و شهدای جبهه مقاومت به برادران خود منتقل کردند و این گونه قدرت آفرین شدند.

مقاومت فلسطین در جنگ سیف‌القدس 3 هزار موشک به سوی رژیم صهیونیستی شلیک کرد

سردار قاآنی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی، مکتب شجاعت و اقتدار و ایستادن مقابل استکبار و زورگویی در عالم است، گفت: در فلسطین با سنگ می‌جنگیدند اما امروز می‌بینیم نسل پنجم فلسطین که حدود 75 سال اجداد آن‌ها جنگیده‌اند هیچ‌وقت مانند امروز قوی و با صلابت نبودند.

وی با بیان اینکه در جنگ سیف‌القدس که ماه رمضان سال قبل انجام شد رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت اخطار گرفت که «اگر تا دو ساعت دیگر از مسجدالاقصی خارج نشوید ما شما را خواهیم زد»، ادامه داد: بیش از سه هزار موشک به سمت آن‌ها شلیک شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: در جنگی که در ماه محرم اتفاق افتاد فقط یک گروه از مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شد و هنگامی که هنوز روز دوم تمام نشده بود، رژیم صهیونیستی که خودش شروع‌کننده جنگ بود، درخواست آتش‌بس داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون و برای اولین بار در طول عمر رژیم نحس صهیونیستی بیش از نیمی از ارتش آن در کرانه باختری مستقر شده است، گفت: کرانه باختری یک منطقه محدود به اندازه نیمی از استان کرمان است که نیمی از ارتش رژیم صهیونیستی در آن مستقر شده است.

آمریکا مفتضحانه منطقه را ترک خواهد کرد و به سرنوشت شوروی گرفتار می‌‌شود

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه آمریکا مفتضحانه منطقه را ترک خواهد کرد، تاکید کرد: آمریکا به سرنوشت شوروی گرفتار خواهد شد و مراکز مطالعاتی آن‌ها این مهم را تایید می‌کند.

سردار قاآنی با بیان اینکه باید در نبرد واقعی خود با آمریکا با اقتدار بایستیم و کوتاه نیاییم، تصریح کرد: به برکت خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی مسیر نورانی و با عزت مقاومت همچنان به پیش خواهد رفت.

رژیم صهیونیستی نه تنها چیزی به دست نیاورد بلکه بسیاری از مناطق را هم از دست داد

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه مراکز مطالعاتی دنیا این موضوع را بررسی می‌کنند که 25 سالی را که حضرت آقا فرمودند، چه زمان فرا می‌رسد که اسرائیل نابود شود، گفت: آن‌ها می‌دانند که نه تنها چیزی را به دست نیاورده‌اند که بسیاری از مناطق را هم از دست دادند.

وی با بیان اینکه پنج دوره انتخابات برگزار کردند و در تمام این پنج دوره نتوانستند یک دولتی را انتخاب کنند که یکسال دوام بیاورد، گفت: این مرد که در شأن آن نیست حتی نامش را در این جلسه بیاوریم حتی در داخل رژیم خود نیز آن را بدترین و جنایتکارترین فرد رژیم خود می‌دانند.

سردار قاآنی با اشاره به نامه‌ای که نخست وزیر رژیم صهیونسیتی حدود هشت ماه قبل از انتخابات در 27 صفحه نوشت و نام آن را نامه‌ای به مردم خاموش اسرائیل گذاشت، بیان کرد: نخست وزیر رژیم صهیونسیتی در این نامه مصیبت‌های خودشان را بیان کرد.

اختلافات صهیونیست‌ها به قدری زیاد است که در حال فروپاشی هستند

سردار قاآنی با بیان اینکه ارتش اسرائیل افتضاح شده است و دیگر کسی حاضر نیست به ارتش صهیونیستی بپیوندد، خاطرنشان کرد: در این نامه نوشته شده یهودی‌ها دو بار در تاریخ حکومت کردند که در دوره اول که 80 سال طول کشید، اختلاف باعث فروپاشی آنها شد و در مرحله دوم که حدود 75 سال طول کشیده باز هم با اختلافات نابود شده است؛ امروز هم اختلافات آن‌ها آنقدر زیاد است که در حال فروپاشی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون و برای اولین بار در طول عمر رژیم نحس صهیونیستی بیش از نیمی از ارتش آن در کرانه باختری مستقر شده است، گفت: کرانه باختری یک منطقه محدود به اندازه نیمی از استان کرمان است که نیمی از ارتش اسرائیل در آن مستقر شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه بچه‌های مقاومت فلسطین مقابل این ارتش ایستادند و اجازه ندادند که حرکتی داشته باشد، تصریح کرد: تمام سیستم امنیتی رژیم صهیونسیتی بسیج شد که جوانی که به سمت آن‌ها شلیک و تیراندازی کرد را پیدا کند، اما نتوانست و بعد از یک هفته که دوباره به سمت آن‌ها تیراندازی کرد، او را شهید کردند.

فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار بانوان با ایشان ارزش چندین‌بار شنیدن دارد

سردار قاآنی با بیان اینکه فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع زنان کشور، ارزش چندین بار گوش دادن دارد و شنیدنی است، گفت: در بخشی از این صحبت‌ها مقام معظم رهبری فرمودند «شما دلتان را به چند نفر که روسری آن‌ها بالا و پایین است خوش کرده‌اید در حالیکه شب‌های قدر ما را نمی‌بینید که همین افراد چگونه با خدا راز و نیاز می‌کنند و اشک می‌ریزند و فکر می‌کنید مردم ایران تابع شما می‌شوند.»

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید سلیمانی و شهید پورجعفری از کرمان برخاستند، گفت: به تمام شهدای عالی مقام کرمان درود می‌فرستم و از خدا می‌خواهیم تا بتوانیم این مسیر الهی را ادامه بدهیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها