حمله هکری به سایت نشریه موهن «شارلی ابدو»

حمله هکری به سایت نشریه موهن «شارلی ابدو»
جمعه 16 دی 1401 - 16:54

رسانه‌های اروپایی از حمله هکری به سایت نشریه هتاک فرانسوی خبر دادند و طبق گزارش‌ها دادگستری فرانسه تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

العالم - اروپا

رسانه‌های اروپایی از هک شدن سایت نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو خبر دادند. طبق گزارش‌ها دادگستری فرانسه پنجشنبه (پنجم ژانویه) تحقیقاتی را درباره حمله سایبری به وبسایت این نشریه بعد از شکایت مدیریت آن آغاز کرد.

دفتر دادستانی پاریس با تایید اطلاعات منتشر شده از سوی ایستگاه رادیویی Europe ۱ اعلام کرد: تحقیقاتی در روز پنجشنبه به دنبال شکایت هفته‌نامه شارلی ابدو در ارتباط با هکی که وبسایت آن هدفش بوده، آغاز شد.

طبق اعلام دادستانی پاریس، تحقیقات درباره اتهامات دسترسی متقلبانه به یک سیستم پردازش خودکار داده‌هاست و همچنین نگهداری، معرفی، اصلاح و استخراج متقلبانه داده‌ها و ممانعت از عملکرد چنین سیستمی را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش‌، این هک هشت سال بعد از حملاتی که تحریریه شارلی ابدو را نابود کرد، انجام شده است. این رسانه اعلام کرد تحقیقات به افسران پلیس اطلاعات داخلی فرانسه و اداره مرکزی مبارزه با جرایم مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات محول شده است.

به گفته یک منبع مطلع، حمله‌ای به وبسایت تجاری و تخریب صفحه اصلی انجام شد. اما در این مرحله ادعای قابل توجهی وجود ندارد. این منبع افزود در خطر بودن اطلاعات باید تایید شود. طبق گزارش‌ها، رادیوی اروپایی بخصوص به اطلاعات شخصی چند هزار مشترک اشاره کرده و افزوده بعدازظهر پنجشنبه (به وقت محلی) وبسایت این نشریه موهن در دسترس بود اما فروشگاه آن از دسترس خارج شده بود.

اخیراً نشریه فرانسوی شارلی ابدو در اقدامی توهین‌آمیز و خارج از نزاکت به انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی کشورمان اقدام کرد. چندی پیش نیز این نشریه فرانسوی اقدام به انتشار کاریکاتوری اهانت‌آمیز علیه رئیس‌جمهور کشورمان کرده بود که به احضار کاردار فرانسه به وزارت خارجه در نبود سفیر این کشور در ششم مهر ماه توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی منجر شد.

در پی اهانت اخیر نشریه فرانسوی به مرجعیت، مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی، سفیر فرانسه در تهران به وزارت خارجه احضار و یادداشت اعتراض رسمی ایران به وی تسلیم شد. وزیر امور خارجه با بیان اینکه اقدام توهین‌آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ فرانسوی بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد بود، تصریح کرد: به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد.

هفته‌نامه فرانسوی شارلی ابدو یکبار در دی‌ماه ۱۳۹۳ و بار دیگر در سال ۱۳۹۹ در اقدامی غیرانسانی، گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) را منتشر کرد که سیل خروشان اعتراضات در جهان اسلام علیه این هتاکی را به همراه داشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها