معاون دبیرکل نجباء: سردار «سلیمانی» و «المهندس» ستون و بازوی مقاومت بودند

معاون دبیرکل نجباء: سردار «سلیمانی» و «المهندس» ستون و بازوی مقاومت بودند
جمعه 16 دی 1401 - 18:21

معاون دبیرکل جنبش نجباء عراق ضمن اشاره به نقش پررنگ شهید سلیمانی در شکست داعش تاکید کرد که پیام ما در گرامیداشت یاد فرماندهان مقاومت، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.

العالم - عراق

به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» در ادامه گفتگو با مقامات و شخصیت‌های مقاومت منطقه، مصاحبه‌ای با شیخ «ارکان الکعبی» معاون دبیرکل جنبش نجباء عراق انجام داده‌ایم.

ارکان الکعبی در ابتدای گفتگو اعلام کرد: امروز به یاد شهیدان سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» هستیم که ستون و بازوی مقاومت و حشد شعبی بودند و برای جنگ با تروریست‌های داعش در عراق رفت و آمد داشتند.

وی افزود: این دو شهید بر اساس عقیده اهل بیت علیهم السلام برای دفاع از زمین و مقدسات عمل کردند. پیام ما در گرامیداشت یاد فرماندهان مقاومت، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است؛ زیرا آمریکایی‌ها فقط یک زبان را می‌فهمند که زبان زور و سلاح است.

این مقام جنبش نجباء ادامه داد: پارلمان سابق عراق حرف خود را گفته و به اخراج نیروهای آمریکایی رای داده است اما دولت‌های متوالی عراق این مسئله را اجرا نکردند. آمریکا می‌خواهد در قالب دموکراسی از عراق خارج نشود و از طریق سفارتخانه خود به بهانه حضور دیپلماتیک، در عراق مانده است.

ارکان الکعبی تاکید کرد: آمریکا موجودیت خود را بر روی جمجمه سرخپوستان بنا کرد و هرکه می‌خواهد کارنامه سیاه این کشور را بداند تاریخ آن را مرور کند.

وی در پایان گفت: این جمعیت عظیمی که برای گرامی‌داشت یاد فرماندهان پیروزی بیرون آمدند این پیام را می‌رسانند که برای دو شهید مقاومت که خودشان را فدای اسلام کردند، قیام خواهند کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها