پس از کشته شدن 29 نفر در عملیات دستگیری؛

استرداد پسر ال چاپو از کارتل های بزرگ مواد مخدر به آمریکا متوقف شد

استرداد پسر ال چاپو از کارتل های بزرگ مواد مخدر به آمریکا متوقف شد
شنبه 17 دی 1401 - 08:15

درگیری‌های مسلحانه در مکزیک برای بازداشت اویدیو گوزمن، رهبر یکی از کارتل‌های بزرگ مواد مخدر، دست‌کم ۲۹ کشته بر جا گذاشت.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از سی‌ان‌ان، وزیر دفاع مکزیک خبر داد در جریان درگیری‌های مسلحانه مرتبط با دستگیری اویدیو گوزمن، رهبر یکی از کارتل‌های بزرگ مواد مخدر، دست‌کم ۱۹ نفر از افراد مظنون به عضویت در این کارتل و ۱۰ پرسنل نظامی کشته و ۲۱ نفر بازداشت شدند.
این مقام ارشد مکزیک افزود تا برقراری آرامش کامل در شهر کولیاکان، مرکز ایالت سینالوئا نیروهای ارتش در منطقه مستقر خواهند بود و حدود هزار نیروی دیگر نیز به این شهر اعزام شده‌اند.
اویدیو گوزمن، پسر «ال چاپو،» رهبر پیشین باند قاچاق مواد مخدر سینالوئا، صبح پنجشنبه هفته گذشته دستگیر و با بالگرد به مکزیکو سیتی و از آن‌جا به یک زندان امنیتی ویژه منتقل شده است.
در پی دستگیری او، درگيری بين اعضای کارتل سینالوئا که قلمرو اصلی آن ایالتی به همین نام در شمال غربی مکزیک است با نیروهای ارتش و پلیس آغاز شد و ساعت‌ها ادامه یافت.
رئیس‌جمهور مکزیک نیز اعلام کرد هنوز در مورد استرداد گوزمن به آمریکا تصمیم‌گیری نشده است.
او افزود جزییات این پرونده باید تکمیل شود و دستگاه قضایی مکزیک در این مورد حکم خود را صادر خواهد کرد.
خواکین گوزمن، پدر اویدیو و رهبر پیشین کارتل سینالوئا که به «ال چاپو» مشهور است، پس از بازداشت در مکزیک در سال ۲۰۱۷ به آمریکا تحویل داده شد و پس از محاکمه در یک زندان امنیتی ویژه دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.
در سال ۲۰۱۹ تلاش برای بازداشت اویدیو گوزمن به شکلی عجیب ناکام ماند. در آن زمان، اویدیو گوزمن مدت کوتاهی در بازداشت بود ولی دولت مکزیک به دلیل هراس از واکنش خشونت‌آمیز اعضای کارتل سینالوئا ترجیح داد او را آزاد کند.

پربیننده ترین خبرها