عملیات موفق مقاومت علیه شاباک؛ جاسوسی از تل‌آویو و جلوگیری از یک ترور+ ویدیو

عملیات موفق مقاومت علیه شاباک؛ جاسوسی از تل‌آویو و جلوگیری از یک ترور+ ویدیو
شنبه 17 دی 1401 - 13:28

مقاومت فلسطین از طریق یک شبکه عربی و طی برنامه‌ای اختصاصی در خصوص هسته‌های جدید مقاومت در کرانه باختری، چند عملیات ویژه نیروهای فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی را رسانه ای کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه «الجزیره»، شامگاه جمعه، در برنامه تحقیقاتی خود موسوم به «ما خُفی أعظم» (آنچه پنهان کرده‌اند، بیشتر است) به چگونگی شکل‌گیری و معرفی هسته‌‌های مقاومت به نام «کتیبة جنین» (گردان جنین) و «عرین الاسود» (بیشه شیران) در کرانه باختری و عملیات‌های مخفی آن‌ها علیه رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این برنامه، برای اولین بار یکی از عملیات‌های اطلاعاتی مقاومت علیه سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) رسانه ای شد که در آن یک مامور اطلاعاتی مقاومت موفق شده است پس از اعلام آمادگی برای انجام جاسوسی به نفع سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی، مقامات امنیتی این رژیم را فریب دهد و اطلاعات سری موردنیاز را از آن‌ها به مقاومت منتقل نماید.

این مامور مقاومت که یکی از نیروهای «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بوده و در این برنامه با نام سرباز «۱۰۶» از آن یاد می‌شود، پس از ماه‌ها اقدام اطلاعاتی مخفیانه مقاومت موفق می‌شود با افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه دیدار کند و به عنوان جاسوس رژیم صهیونیستی برای دریافت آموزش‌های لازم به داخل اراضی اشغالی برود.

این رزمنده مقاومت که چهره او در برنامه پوشیده شده و صدای او تغییر یافته است، روایت می‌کند که پس از دیدار با افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه سوار یک خودروی شبیه به مینی‌بوس می‌شود که در داخل آن دوربین کار گذاشته شده بود.

براساس این روایت، پس از سوار شدن به این مینی‌بوس، از این رزمنده مقاومت خواسته می‌شود که پوتین خاصی بپوشد و لباس نظامی به تن کند و همراه مأموران اطلاعاتی برود. او پس از ترک مرز نوار غزه با یک افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به نام «آدم» ملقب به «ابوخالد» دیدار می‌کند.

به گفته این نیروی مقاومت، به او پس از دیدار با مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، چگونگی تصویربرداری و ارسال اطلاعات برای سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی آموزش داده می‌شود و تصاویری از نیروهای سرایا القدس به او نشان داده می‌شود و از او خواسته می‌شود که آیا آن‌ها را می‌شناسد یا خیر.

به‌رغم تدابیر شدید حفاظتی که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی اتخاذ می‌کنند، اما سرباز ۱۰۶ موفق می‌شود این مأموران را فریب دهد و از عامل یک افسر ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در یکی از رستوران‌های قدس اشغالی تصویربرداری کند.

به گفته سرویس اطلاعاتی سرایا القدس، این رزمنده مقاومت نه‌تنها موفق می‌شود هویت این افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را فاش کند، بلکه از نقشه‌های سری رژیم صهیونیستی با خبر می‌شود و از ترور یکی از فرماندهان میدانی سرایا القدس جلوگیری می‌کند و به سلامت به نوار غزه باز می‌گردد.

مقاومتلحظه دیدار با افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و افشای هویت فرد موردنظر

مجری برنامه الجزیره در بخش دیگری از این برنامه و پس از گذراندن تدابیر حفاظتی پیچیده در لبنان موفق شده است با یکی از مهم‌ترین فرماندهان جبنش جهاد اسلامی فلسطین که تحت تعقیب سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) قرار دارد، دیدار کند.

«اکرم العجوری» این فرمانده مقاومت که رژیم صهیونیستی او را به هدایت‌کننده و مغز متفکر عملیات‌های سرایا القدس در کرانه باختری و نوار غزه معرفی می‌کند، در تصاویری اختصاصی که برای اولین بار شامگاه جمعه از شبکه الجزیره پخش شد، در کنار دیگر فرماندهان شهید جنبش جهاد اسلامی از جمله «بهاء ابوالعطا»، «تیسیر الجعبری» و «خالد منصور» دیده می‌شود.

مقاومترژیم صهیونیستی العجوری را مسئول تشکیل گردان جنین در کرانه باختری می‌داند و بارها تلاش کرده است او را ترور کند؛ از جمله در دمشق -پایتخت سوریه- که در اقدامی نافرجام عملیات ترور رژیم صهیونیستی علیه این فرمانده ارشد مقاومت ناکام می‌ماند.

اکرم العجوری که تنها صدای او در این برنامه شنیده می‌شود، می‌گوید: «تهدیدات و تدارکاتی که سران مقاومت درباره آن صحبت می‌کنند، تنها بخش کوچکی است. آنچه برای آن‌ها در پشت پرده تدارک دیده شده، خیلی بزرگ است و آن‌ها باید این را بدانند که در هرگونه جنگ علنی در آینده آنچه باید در انتظار آن‌هاست...».

مقاومتدر بخش دیگری از این برنامه همچنین تصاویری اختصاصی عملیات گردان جنین به تاریخ دوم ماه ژانویه جاری منتشر شد؛ تصاویری از لحظه انفجار یک بمب‌ کنار‌جاده‌ای حین عقب‌نشینی خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی از «کفر دان» و تیراندازی شدید رزمندگان مقاومت به سمت این خودرو.

عملیاتی که نشان از پیشرفت تجهیزات هسته‌های مقاومت در کرانه باختری و نحوه مقابله آن‌ها با مأموران امنیتی رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته دارد.

مقاومتدر این برنامه همچنین گفت‌وگویی با فرمانده عرین الاسود در کرانه باختری انجام شده است. فرمانده عرین الاسود با اشاره به عملیات‌ها و رزمندگانی که توسط رژیم صهیونیستی ترور شده‌اند، فاش می‌کند که به علت ناتوانی رژیم صهیونیستی از کنترل و دستگیری اعضای این گروه، پیشتر به آن‌ها پیشنهاد داده است خود را به‌ازای دریافت امتیازات مالی از جمله یک خانه و ماشین به دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تسلیم کنند.

فرمانده عرین الاسود با اشاره به این مسئله می‌گوید: «این یک تصمیم شخصی است و هر کسی آزاد است و این اختیار را دارد که خود را تسلیم کند؛ ولی به جای آنکه کسی تسلیم شود، ده‌ها نفر به عرین الاسود می‌پیوندند و همراه با عرین به میدان نبرد می‌روند. عرین سربازان ناشناس دارد.»

مقاومتبه گزارش فارس، شبکه الجزیره در این برنامه نامه‌ای از «مصعب اشتیه» یکی از نیروهای تحت بازداشت مقاومت در زندان‌های تشکیلات خودگردان فلسطین را فاش می‌کند که در آن اشتیه از درد از دست دادن دوستان شهید خود در عرین الاسود و شرایط بد زندان‌ها سخن می‌گوید.

او در پایان نامه‌اش می‌نویسد: «نمی‌دانم که آیا این نامه‌ام به دست شما خواهد رسید یا در این دیوارها محبوس خواهد ماند؛ اما تمام چیزی که می‌دانم این است من به یاری خداوند و گشایش قریب‌الوقوع از سوی او ایمان دارم.»

پربیننده ترین خبرها