تحلیلی بر مخالفت اوکراین با آتش بس اعلامی از سوی روسیه

تحلیلی بر مخالفت اوکراین با آتش بس اعلامی از سوی روسیه
شنبه 17 دی 1401 - 16:19

کارشناسان معتقدند که مخالفت اوکراین با تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای آتش بس 36 ساعته قبل از آنکه تصمیمی از سوی کی یف باشد، مخالفتی از سوی غربی ها و تحمیل آن بر اوکراین است.

العالم – نظرکده

تحلیل گران می گویند که تصمیم پوتین بیش از آنکه اقدامی عملی باشد، اقدامی نمادین و در راستای پذیرش درخواست کلیسای روسیه برای برگزاری جشن سال نوی میلادی است.

به گفته کارشناسان، بخشی از جنگ روسیه و اوکراین را افکار عمومی تشکیل می دهد و بر این اساس رئیس جمهور روسیه همیشه سعی می کند خود را خواهان صلح و امنیت برای مردم اوکراین به همان صورتی که برای مردم روسیه می خواهد نشان دهد، لذا با درخواست کلیسا برای آتش بس در طول تعطیلات موافقت کرد.

تحلیل گران می گویند: مخالفت اوکراین با آتش بس اعلام شده از سوی پوتین مورد انتظار بود زیرا آتش بس را به خاطر تعطیلات غیر منطقی می دانند.

کارشناسان امور روسیه خاطرنشان می کنند که پس از ورود نیروهای روسی به مهم ترین شهرهای اوکراین، پیشروی چشمگیری در جبهه های نبرد حاصل شده است و دولت اوکراین به دلیل خسارات وارده دچار اختلالات روانی و هیستری شده است.

کارشناسان با اشاره به اینکه غرب باور نمی کرد پوتین وارد جنگ علیه اوکراین شود، خاطرنشان می کنند که مسکو با این اقدام در صدد برآمد که ثابت کند قادر به دفاع از مرزها و کشورش است.

پربیننده ترین خبرها