بزرگداشت روز شهید در فلسطین

بزرگداشت روز شهید در فلسطین
يکشنبه 18 دی 1401 - 22:49

مردم فلسطین به یاد شهدایی که جان خود را در راه فلسطین و آزادی فدا کردند، روز شهید را در بیشتر اردوگاه ها گرامی داشتند.

العالمفلسطین

روز شهید در فلسطین؛ خاطره ای است که میان نسل‌ها از اولین شهیدی که در ژانویه 1965 برای انقلاب فلسطین عملیات انجام داد تاکنون پیوند خورده به همین دلیل فلسطینی ها روز شهید را در چندین اردوگاه گرامی داشتند.

شهروندان در اردوگاه النصیرات به دعوت کمیته مردمی پناهندگان به قبرستان شهدای این اردوگاه رفتند تا یادی از شهدا کنند

"ایمن ابو شاویش" ، یکی از اعضای کمیته مردمی پناهندگان اردوگاه النصیرات، در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: «این مردم در پایداری الگویی بی نظیر در همه جهان هستند. ام ناصر ابوحمید دیروز با جگر گوشه شهیدش خداحافظی کرد. زنانی که برای حمل تابوت پسرش آمدند و در صف جلوی راهپیمایی بودند، این زنان فلسطینی که با فرزندان خود با هلهله وداع می کنند، این مردم تسلیم نخواهند شد و پرچم سفید را بر نخواهند افراشت.

ماهر نسمان، رئیس کمیته مردمی پناهندگان در اردوگاه النصیرات، در گفتگو با شبکه العالم تصریح کرد: ما تجدید بیعت می کنیم که در راه این شهدا تا آزادی سرزمین و مردم فلسطین و ایجاد دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس گام برداریم.

در فلسطین هنوز بسیاری از خانواده ها هنوز پیکر شهدای خود را دریافت نکردند، اشغالگران صهیونیست حدود 400 پیکر از جمله ام سامی العمور را نگهداری می کنند.

ام سامی العمور گفت: پیکرمرده، چه سودی برای انها دارد؟ با جسد مرده چه می کنند، درست است که مرده است و ما نمی توانیم او را برگردانیم، اما خانواده اش می خواهند او را ببینند و او را نزد خود دفن کنند و ما از حقوق بشر می خواهیم که پیکر فرزندانمان را پس بگیرند تا بتوانیم برای آنها مراسم بگیریم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها