یک کشتی در کانال سوئز به گل نشست

یک کشتی در کانال سوئز به گل نشست
دوشنبه 19 دی 1401 - 10:49

یک کشتی باری با پرچم جزایر مارشال در کانال سوئز به گل نشست، کشتی‌های یدک‌کش در تلاش برای بازگرداندن آن به مسیر اصلی هستند.

العالم ـ آفریقا

منابع خبری، صبح امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که یک کشتی باری در کانال سوئز به گل نشسته و یدک‌کش‌ها در تلاش برای بازگرداندن آن به مسیر اصلی هستند.

شرکت باری «لیس ایجنسیس» در بیانیه‌ای خبر داد که این کشتی، «گلوری» نام دارد و حین عبور با کاروان جنوب در نزدیکی شهر «القنطره» به گل نشسته است.

طبق این بیانیه، کشتی‌های یدک‌کش در تلاش برای بازگردان گلوری به مسیر اصلی هستند و تا لحظه انتشار این گزارش مشخص نشده که عملیات بازگردانی چقدر طول خواهد کشید.

براساس داده‌های منتشرشده در دو وب‌سایت متخصص در رصد حرکت کشتی‌ها، گلوری یک کشتی باری با پرچم جزایر مارشال است.

به گزارش فارس، کانال سوئز یکی از منابع اصلی درآمد دولت مصر به شمار می‌آید. این حادثه در حالی رخ داده است که در تاریخ بیست و سوم ماه مارس سال ۲۰۲۱ نیز در حادثه‌ای مشابه یک کشتی غول‌پیکر به نام «اور گیون» به دنبال وزش شدید باد در کانال سوئز به گل نشست.

به گل نشستن این کشتی به توقف حرکت کشتیرانی در کوتاه‌ترین مسیر حمل‌ونقل دریایی میان اروپا و آسیا منجر شد. پس از شش روز تلاش مداوم سرانجام در تاریخ ۲۹ ماه مارس کشتیرانی در این کانال به حالت عادی‌بازگشت.

پربیننده ترین خبرها