حضور 2000 تفنگدار دریایی در رزمایش روسیه در «کالینینگراد»

حضور 2000 تفنگدار دریایی در رزمایش روسیه در «کالینینگراد»
سه شنبه 20 دی 1401 - 01:05

نیروی دریایی روسیه از برگزاری رزمایشی در منطقه «کالینینگراد» و تمرین مهارت‌های پیشرفته رزمی خبر داد.

العالم-اروپا

نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۲۰۰۰ نظامی از ناوگان بالتیک در حال تقویت مهارت‌های رزم پیشرفته در منطقه راهبردی «کالینینگراد» در غرب روسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» به نقل از نیروی دریایی روسیه، در این تمرین شلیک مستقیم به اهداف از پیش تعیین شده در طول تمرینات در منطقه کالینینگراد اجرا می‌شود.

بنابر اعلام نیروی دریایی روسیه، بیش از ۲۰۰۰ تفنگدار دریایی از یگان‌های مختلف ناوگان بالتیک در حال تمرین مهارت‌های نبرد ترکیبی پیشرفته هستند.

در بیانیه نیروی دریایی روسیه آمده است که در محدوده تمرینی، تفنگداران دریایی مجموعه‌ای از تمرینات رزمی تاکتیکی و ویژه را برای تقویت مهارت‌های دفاعی، تهاجمی، مهندسی، شناسایی انجام می‌دهند. نفرات شرکت کننده در این رزمایش با انواع سلاح‌ها به نبرد با اهداف از پیش تعیین شده و دشمن فرضی می‌پردازند. رزمایش ناوگان بالتیک روسیه تا فوریه ادامه خواهد داشت.

روسیه درگیر نبرد با اوکراین در نمایش قدرت دیگر سرگرم برگزاری رزمایش با بلاروس از متحدان خود است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفته است که رزمایش مشترک بلاروس-روسیه تحت عنوان «عزم متحد ۲۰۲۲» همچنان در جریان است و به محض تکمیل مرحله‌ای خاص از این رزمایش، نظامیان (روس) به پایگاههای دائمی خود بازمی‌گردند.

این مقام ارشد روس با تاکید بر اینکه رزمایش روسیه و بلاروس، تمرین معمولی از رزمایش‌های نظامی است، ادامه داد: «این فرایندی است که چند هفته خاص زمان می‌برد. قطعا، خروج تمامی نظامیانی که برای هفته‌ها در آنجا تجمع کرده‌اند، ظرف ۲۴ ساعت امکانپذیر نیست.»

مرحله دوم رزمایش عزم متحد ۲۲ بلاروس و روسیه از ۱۰ تا ۲۰ فوریه (جمعه ۲۱ بهمن تا دوشنبه یکم اسفند) بعنوان بازرسی از نیروی واکنش دولت اتحادیه اجرا می‌شود. مینسک و مسکو بارها اعلام کرده‌اند که این رزمایش‌ها ماهیت کاملاً دفاعی دارند و هیچ تهدیدی برای اروپا و به‌ویژه کشورهای همسایه ندارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها