کنست قانون سلب تابعیت اسرای ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 را تصویب کرد

کنست قانون سلب تابعیت اسرای ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 را تصویب کرد
چهارشنبه 21 دی 1401 - 17:50

کنست رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه پیش‌نویس قانون سلب تابعیت از اسرای فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 و تبعید آنان به کرانه باختری در صورت اثبات دریافت حقوق از تشکیلات خودگردان را به تصویب رساند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه عبری زبان "مکور ریشون" تاکید کرد که هم اعضای ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی و هم جناح اپوزیسیون پیش نویس قانون سلب تابعیت از اسرایی که از تشکیلات خودگردان حقوق و تسهیلات دریافت می‌کنند، را تایید کردند.

امیر اوحانا رئیس کنست رژیم صهیونیستی تصریح کرد که پیش‌نویس قانون مذکور به فضل توافق بی‌سابقه ائتلاف در راس قدرت و جریان اپوزیسیون به تصویب رسید.

به موجب این قانون، هر شخصی که به حبس محکوم شود و ثابت شود که از تشکیلات خودگردان فلسطین حقوق یا تسهیلات دریافت می‌کند، تابعیت وی سلب شده و به پس از پایان دوره محکومیتش، به مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان تبعید می‌شود.

پیش‌نویس قانون مذکور را "اوویر کاتس" رئیس ائتلاف نتانیاهو در کنست رژیم صهیونیستی ارائه داده است. او پس از تصویب پیش‌نویس این قانون تاکید کرد که امروز گام مهمی برداشتیم و متعهد می‌شویم که ظرف مدت دو هفته دیگر تصویب این قانون را نهایی کنیم.

ارائه پیش‌نویس این قانون نژادپرستانه در پی آزادی کریم یونس قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی پس از 40 سال اسارت انجام گرفته است. بسیاری از مسئولان اسرائیلی اقدام به جوسازی علیه او کرده و خواستار سلب تابعیت از وی شده بودند.

پربیننده ترین خبرها