"ترور"؛ راز تشکیل رژیم آل سعود و ادامه کار آن!

چهارشنبه 21 دی 1401 - 19:49

مستند «در چنگال سرویس های امنیتی» نشان می‌دهد که رژیم سعودی چگونه از عناصر تکفیری‌ در یمن برای ترور مخالفان خود استفاده می کند.

العالمکشکول

با وجود اینکه مستند "في قبضة الأمن" (در چنگال سرویس های امنیتی) که شبکه یمنی "المسیره" دیروز آنرا منتشر کرد، حاوی جزئیاتی بسیار مهم از عناصر و هسته‌های جنایتکار مرتبط با سرویس‌های اطلاعات سعودی است و از نقش آنها در ترور شخصیت‌های ملی یمنی مخالف سلطه‌جویی آمریکا و وابستگی سعودی پرده برمی دارد، اما این فیلم برای کسانی که می‌دانند رژیم سعودی چگونه تاسیس شده و تاکنون دوام آورده است، غافلگیر کننده نبود.

فریبکاری و ترور و از میدان به درکردن، سلاحی است که آل سعود از زمان تاسیس این رژیم توسط عبدالعزیز آل سعود ترجیح می دهد که آنرا استفاده کند تا سلطه خود را بر نجد، حجاز و سایر اراضی جزیره العرب گسترش دهد.

"ناصر السعید" معارض سعودی درباره این تاریخ و جزئیات کامل آن در کتاب معروف خود تحت عنوان "تاریخ آل‌سعود" به تفصیل نوشته است.

مساله قابل توجه این است که رژیم سعودی "ناصر السعید" را از بیروت ربود و وی را به شکلی فجیع به قتل رساند و گفته شد که وی را از هواپیما به داخل دریا انداختند، زیرا وی بود که این سلاح خطرناک یعنی سلاح فریبکاری و ترور و از میدان به در کردن را فاش کرد.

رژیم سعودی بارها تلاش کرد تا جمال عبدالناصر رئیس جمهوری مصر را ترور کند، این رژیم موفق شد که ابراهیم الحمدی رئیس جمهوری سابق یمن را ترور کند و سعد الحریری ، نخست وزیر لبنان را ربود و اگر موضع ملی حزب الله نبود، میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز ترور می شد، همان طور که 400 نفر فقط در شهر عدن ترور شدند.

اما سوال این است که رژیم سعودی چگونه از این سلاح در داخل عربستان استفاده کرد و کسانی را که درکنار این رژیم نبودند و یا اعلام بی طرف می کردند، مورد تعقیب قرار داد. این موضوع بسیار بی رحمانه است، اعدام های گروهی جوانان و حتی کودکان و جنایت بازداشت علامه آیت الله شیخ باقر النمر پس از تیراندازی به او و سپس اعدام وی و جنایت کشتن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار معارض سعودی که وجدان جهانیان را تکان داد و نیز تعقیب سعودی‌ها درهمه نقاط جهان و گرفتن کودکان آن ها و به گروگان گرفتن خانواده هایشان همان طور که درباره سعد الجبری معارض رژیم سعودی روی داد، نمونه هایی از استفاده از این سلاح علیه خود مردم عربستان است.

پرواضح است که کسی که درتعامل با شهروندانش به چنین خشونتی متوسل می شود، مشخص است که در تعامل با یمنی ها که رژیم سعودی به عنوان دشمن به آنان می نگرد و معتقد است که نباید دربرخورد با آنان با عطوفت و مهربانی رفتار شود، چگونه رفتار خواهد کرد؟!

این واقعیت خوفناکی است که فیلم مستند " درچنگال سرویس های امنیتی" پرده از برخی از جنبه های آن پرده برداشت.

این مستند نشان می‌دهد که رژیم سعودی چگونه از گروه های تکفیری تروریستی و مزدوران در یمن برای نابودی همه کسانی که آنان را خطری برای خود می داند، استفاده می کند. شهید صالح الصماد از جمله افرادی بود که به دست سرویس‌های اطلاعاتی سعودی و با یک پهباد آمریکایی به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها