حمله سایبری به اداره پست انگلیس

حمله سایبری به اداره پست انگلیس
چهارشنبه 21 دی 1401 - 20:15

اداره پست انگلیس موسوم به «رویال میل»، عصر چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حمله سایبری با اختلالات شدید برای ارسال محموله‌های پستی به خارج از کشور مواجه است.

العالم - اروپا

در بیانیه این سازمان که در رسانه‌های انگلیس منتشر شد، آمده است: «ما به طور موقت قادر به ارسال اقلام به مقاصد خارج از کشور نیستیم و از مشتریان درخواست کرده‌ایم تا زمانی که برای حل مشکل تلاش می‌کنیم، ارسال هرگونه اقلام به خارج از کشور را موقتاً متوقف کنند.»

این بیانیه می افزاید: برخی از مشتریان ممکن است در خصوص اقلامی که قبلا ارسال کرده‌اند با تاخیر یا اختلال مواجه شوند، اما محموله‌های وارداتی با تاخیر جزئی مواجه هستند.

«رویال میل» اعلام کرد که این حادثه را به مقامات امنیتی گزارش کرده و تحقیقات در این زمینه را بلافاصله آغاز کرده است.

جزئیات بیشتری درباره عوامل پشت این حادثه در دست نیست، ارتباط از طریق پست یکی از مرسوم ترین روش‌های ارتباطی در انگلیس محسوب می شود به طوری که هر خانواده انگلیسی در طول روز چندین مرسوله پستی دریافت می کند. اکثر کارهای اداری و خدماتی انگلیس نیز از طریق پست انجام می شود.

این رویداد درحالی صورت می‌گیرد که حادثه سایبری، ترافیک هوایی را در سراسر ایالت متحده فلج کرده است. اداره هوانوردی ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای دستور تعلیق تمامی پروازهای داخلی در آمریکا را تا ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ، صادر کرده است.

کاخ سفید بروز حادثه سایبری را رد و ادعا کرده است که مقام‌های مسئول در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از یک حمله سایبری ندیده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها