سازمان ملل: حمله جدید در کابل نشانه افزایش ناامنی در افغانستان است

سازمان ملل: حمله جدید در کابل نشانه افزایش ناامنی در افغانستان است
پنج‌شنبه 22 دی 1401 - 01:47

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد حمله امروز در کابل نشان دهنده افزایش ناامنی در افغانستان است.

العالم-جهان اسلام

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: نمایندگی سازمان ملل در افغانستان حمله در نزدیکی وزارت خارجه حکومت موقت طالبان را محکوم کرده است.

وی تصریح کرد: این حمله نشان دهنده افزایش ناامنی در افغانستان بوده که برای سازمان ملل نگران کننده است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: تداوم خشونت و ناامنی در افغانستان نمی تواند صلح و ثبات را در این کشور تامین کند.

رسانه های افغانستان روز چهارشنبه از وقوع انفجاری در نزدیکی ساختمان وزارت امورخارجه افغانستان در کابل خبر دادند.

خبرگزاری صدای افغان(آوا) گزارش داد بر اساس تصویر منتشر شده از این انفجار، تعدادی از غیرنظامیان به روی زمین افتاده اند. این انفجار زمانی رخ داد که کارمندان وزارت خارجه در حال ترک محل کار خود بودند. همچنین انفجاری مقابل وزارت اقتصاد نیز صورت گرفته است.

خالد زدران سخنگوی فرماندهی پلیس کابل در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: امروز حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر انفجاری در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه رخ داد که متاسفانه تلفات جانی در پی داشت.

خبرگزاری فرانسه نیز از کشته یا زخمی شدن بیست نفر در اثر این انفجار گزارش داد اما شبکه الجزیره اعلام کرد در این حادثه تاکنون ۷ نفر کشته شدند.

در همین حال مهاجر فراهی، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ به خبرگزاری فرانسه گفت: قرار بود امروز یک هیات چینی در وزارت امور خارجه حضور داشته باشد، اما نمی دانیم که در زمان انفجار حضور داشتند یا خیر.

مقام های امنیتی طالبان تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده اند اما گروه تروریستی داعش چهارشنبه شب مسئولیت انفجار تروریستی مقابل وزارت خارجه افغانستان در کابل را برعهده گرفت.

خبرگزاری اعماق داعش در کانال تلگرامی وابسته به این گروه اعلام کرد که داعش مسئولیت انفجار انتحاری مرگبار روز چهارشنبه در مقابل وزارت خارجه افغانستان را بر عهده گرفته است.

پلیس افغانستان پیش تر گفته بود که یک مهاجم انتحاری دست‌کم پنج نفر را در این حمله کشته و منابع بیمارستانی نیز گفتند که بیش از ۴۰ نفر در این حمله زخمی شدند.

اعماق مدعی شده که در این انفجار انتحاری شمار زیادی از مردم از جمله دیپلمات‌ها کشته و زخمی شدند.

ايرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها