گزارش خبرنگار العالم از دیدارهای امیر عبداللهیان در بیروت

جمعه 23 دی 1401 - 14:06

خبرنگار شبکه العالم در بیروت در گزارشی از دیدار امروز حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود در بیروت خبر داد.

العالم - لبنان

حسین عزالدین خبرنگار العالم در بیروت گزارش داد: «حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده است، صبح امروز جمعه با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود در مقر وزارت امور خارجه لبنان در بیروت دیدار و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی و گفت وگو کردند. وزرای خارجه ایران و لبنان در نشست خبری مشترک با خبرنگاران شرکت کردند.»

حسین امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران گفت: «ایران همیشه در روزهای خوب و بد دوست وفادار لبنان بوده و همچنان باقی خواهد ماند و راه های تقویت روابط دوجانبه در سطوح اقتصادی، تجاری و گردشگری را با طرف لبنانی مورد بحث قرار خواهیم داد.»

عبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره بحران خلأ ریاست جمهوری در لبنان گفت که ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی کند و خواستار گفت وگو بین همه گروه های سیاسی این کشور است.

بوحبیب نیز به نوبه خود بر آمادگی ایران در چارچوب حمایت همه جانبه از جمله توافقنامه سوخت و برق، بازسازی نیروگاه های برق و حتی ساخت نیروگاه های جدید تاکید و خاطرنشان کرد: «امنیت و توسعه در لبنان و نیز کل منطقه، حاصل امنیت و توسعه در ایران است.»

وزیر امور خارجه ایران همچنین قرار است با نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان، در کاخ حکومتی و پس از آن با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در مقر اقامت او در عین التین دیدار خواهد کرد.

خبرنگار شبکه العالم اعلام کرد: وزیر امور خارجه ایران در محل اقامت خود و یا در سفارت ایران در بیروت با نمایندگان گروه های فلسطینی، احزاب، نخبگان و روشنفکران لبنانی و در مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) با ایرانی های مقیم لبنان دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم ، محور دیدارهای وزیر امور خارجه ایران با مقامات لبنانی موضوعات اقتصادی و چند موضوع دیگر از جمله نقاط تلاقی مواضع سیاسی ایران با لبنان و تحولات منطقه خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که روز پنجشنبه به دعوت عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود در یک سفر رسمی وارد بیروت شد ، در فرودگاه بیروت گفت: «جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت های خود از مردم، دولت، ارتش و مقاومت در لبنان ادامه می‌دهد. تهران کاملاً مطمئن است که گروه های سیاسی لبنان از بصیرت لازم برای اداره امور کشور خود بدون نیاز به دخالت خارجی برخوردارند.»

امیر عبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده برای سفر به بیروت تصریح کرد که تهران از همه گروه های سیاسی لبنان می خواهد که برای حل بحران خلأ ریاست جمهوری در کشور تلاش و اقدام کنند.

پربیننده ترین خبرها