احتمال استعفای وزیر دفاع آلمان

احتمال استعفای وزیر دفاع آلمان
شنبه 24 دی 1401 - 12:54

رسانه‌های آلمانی احتمال استعفای وزیر دفاع آلمان را که در مدت مسئولیت خود اشتباهات لفظی متعددی را مرتکب شده است، مطرح کردند.

العالم - اروپا

روزنامه «بیلد» آلمان نخستین رسانه‌ای بود که دیروز (جمعه) احتمال استعفای کریستینه لامبرشت را مطرح کرد و نوشت این تصمیم شخصی است و فشاری از سوی صدراعظم آلمان برای این امر وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیگر رسانه‌های آلمانی نیز این احتمال را مطرح کردند. روزنامه «زوددویچه زیتونگ» چاپ مونیخ نوشت: لامبرشت ۵۷ ساله و عضو حزب سوسیال دمکرات در هفته جاری پست خود را ترک خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی «ان تی وی» نیز اضافه کرد: فردی از حزب اولاف شولتس صدراعظم سوسیال دمکرات آلمان، جانشین وزیر دفاع فغلی خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه اما در گزارش خود آورد که دفتر وزارت دفاع فرانسه به پرسش این خبرگزاری در مورد این احتمالات پاسخ نداده است.

خانم لامبرشت به تازگی به دلیل اظهارات ضدونقیضش در مورد جنگ اوکراین به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود. او گفته بود به لطف این درگیری «تاثیرات ویژه‌ متعددی» به‌وجود آمده است. وی همچنین عنوان کرده بود که به دلیل بروز این جنگ با «افراد بسیار بسیار جالب و فوق‌العاده‌ای دیدار کرده است و به همین دلیل بسیار سپاسگزار» است.

وی ژانویه (دی/ بهمن) سال گذشته نیز در حالی که اوکراین با پیش‌بینی حمله روسیه از آلمان سلاح سنگین درخواست کرده بود، با خبر ارسال پنج هزار کلاه ایمنی نظامی به این کشور با انتقادات جدی مواجه شد.

به گزارش ایرنا، بر پایه نظرسنجی اخیر (Civey) صورت گرفته در جامعه آماری پنج هزار نفری، ۷۷ درصد مردم آلمان موافق خروج لامبرشت از دولت و تنها ۱۳ درصد با ماندن وی موافق هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها