تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو؛ تحلیلگر سیاسی: بحران رژیم احتمال جنگ داخلی را تقویت کرد‌ه‌است

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو؛ تحلیلگر سیاسی: بحران رژیم احتمال جنگ داخلی را تقویت کرد‌ه‌است
يکشنبه 25 دی 1401 - 13:15

ده‌ها هزار صهیونیست در تل‌آویو با سر دادن شعار " جای شما زندان است" خواهان محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و همکارانش شدند که به دنبال وضع قوانینی برای انحصار قدرت و فرار شماری از اعضای متهم به فساد و رشوه از محاکمه هستند.

العالمفلسطین

"محمد زحایکه" تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با شبکه العالم گفت: نشانه‌هایی از یک بحران داخلی واقعی در اسرائیل وجود دارد که امروز یا فردا شاید به یک جنگ داخلی بیانجامد، نتانیاهو به این باور رسیده که حضور او در راس قدرت به معنای فرار از محاکمه نیست.»

احزاب و جنبش های عرب فلسطینی شرکت کننده در این تظاهرات بر ادامه حرکت خود برای مهار نتانیاهو که به دنبال اخراج اعراب فلسطینی و جلوگیری از برافراشتن پرچم فلسطین در تظاهرات و اماکن عمومی است، تاکید کردند.

سعید اغباریه یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات به العالم گفت: "ما پرچم فلسطین را برای به چالش کشیدن بن گویر، نتانیاهو و این کابینه فاسد برافراشته ایم. مشکل با یک شخص خاص نیست، بلکه مشکل با اشغالگری است. اشغالگران از 70 سال پیش بر سینه فلسطینی‌ها نشسته و هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند،این مشکل واقعی است و تا زمانی که اشغالگری ادامه دارد هیچ کسی آزاد نخواهد بود و هیچ آزادی تحت اشغالگری وجود ندارد."

رژیم صهیونیستی با توجه به افزایش افراط گرایی و نژادپرستی، به ریاست نتانیاهو برای دومین هفته، شاهد تظاهرات هفتگی در داخل رژیم بوده است.

با توجه به شرایط سخت این رژیم ، شمار زیادی در تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو برای مهار وی و به سخره گرفتن دستگاه قضا از سوی او شرکت کردند و این حرکت بزرگ به نقطه ضعف کابینه بنیامین نتانیاهو و اردوگاه جناح راست او تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها