"مرد سایه"؛ ارتباطات مخفیانه رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را چه کسی رهبری می‌کرد؟!

يکشنبه 25 دی 1401 - 19:08

هویت فرد موسوم به «مرد سایه» که ارتباطاتی محرمانه با کشورهای عربی و آفریقایی به ویژه کشورهای امضاکننده پیمان ننگین عادی‌سازی داشت، فاش شد.

العالم فلسطین

روزنامه عبری معاریو نوشت: «ایلی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر تصمیم گرفت تا رونن لیوی، 48 ساله، ملقب به ماعوز، را به عنوان مدیرکل وزارت امور خارجه، جانشین آلون اوشپیز، که صبح امروز استعفا داد، منصوب کند"

این روزنامه افزود: لوی که به خوبی به زبان عربی تسلط دارد، یکی از مقامات سابق «شین بت» است و در یک سری عملیات امنیتی و ترورها دست داشته و به یکی از بزرگترین متخصصان شین بت در مقابله با حماس تبدیل شد.

این روزنامه افزود: لوی همچنین عضو شورای امنیت ملی و مشاور وزیر همکاری های منطقه ای بوده و تجربه زیادی در روابط بین الملل و توسعه روابط با مقامات ارشد سراسر جهان دارد.

معاریو افزود "لوی" با کشورهایی از جمله سودان و چاد روابط محرمانه برقرار کرد و پشت پرده به توافقات عادی سازی به ویژه با سودان کمک زیادی کرد و نشستی بین نتانیاهو و عبدالفتاح البرهان ترتیب داد.

معاریو افزود: «لوی همچنین بین سال‌های 2018 تا 2020 به‌عنوان فرستاده نخست ‌وزیر نتانیاهو و رئیس امنیت ملی، بن شبات، به جهان عرب و آفریقا همکاری داشت و او «مرد سایه» بود که اساسا برای تقویت روابط - او با وزیر خارجه مراکش و مشاور پادشاه مراکش روابط برقرار کرد- تلاش می کرد.

این روزنامه عبری افزود: لوی مسئول ارتباط با نیروهای اطلاعاتی مصر در باره نوار غزه بود و همچنین در گفتگوهای مربوط به اسرا و مفقودین غزه شرکت داشت ".

پربیننده ترین خبرها