جنگ نیابتی علیه روسیه؛

آمریکا آموزش گسترده نیروهای اوکراینی را آغاز کرد

 آمریکا آموزش گسترده نیروهای اوکراینی را آغاز کرد
دوشنبه 26 دی 1401 - 08:58

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از آغاز دور جدید آموزش نیروهای اوکراینی در آلمان خبر داد.

العالم - آمریکا

بنابر گزارش رویترز، آموزش رزمی جدید و گسترده ارتش ایالات متحده برای نیروهای اوکراینی روز یکشنبه در آلمان آغاز شد و هدف از آن، بازگرداندن گردانی با 500 سرباز به میدان نبرد برای مبارزه با روسیه در پنج تا هشت هفته آینده است. ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این خبر را در اختیار رسانه ها قرار داد.

پیش از این رئیس جمهور کرواسی همکاری در زمینه آموزش نیروهای اوکراین در کرواسی را رد کرده و گفته بود که واشنگتن و ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)، یک جنگ نیابتی علیه روسیه و با همکاری اوکراین به راه‌ انداخته‌اند.

میلی که قصد دارد روز دوشنبه از منطقه آموزشی Grafenwoehr بازدید کند تا از نزدیک در جریان جزئیات این برنامه قرار گیرد، گفت نیروهای تحت آموزش چند روز پیش اوکراین را ترک کردند. وی افزود: در آلمان مجموعه کاملی از سلاح ها و تجهیزات برای استفاده آنها وجود دارد.
تاکنون پنتاگون از اعلام دقیق زمان شروع آموزش خودداری کرده بود.
آموزش رزمی ترکیبی با هدف تقویت مهارت‌های نیروهای اوکراینی انجام می‌شود تا آنها برای شروع یک حمله یا مقابله با حملات روسیه آمادگی بیشتری به دست آورند. آنها خواهند آموخت چگونه با استفاده از توپخانه، زره و نیروهای زمینی ترکیبی، واحدهای گروهانی و گردانی خود را به شکلی بهتر حرکت داده و هماهنگ کنند.
این برنامه آموزشی جدید در حالی به اجرا گذاشته شده است که نیروهای اوکراینی درگیر نبردهای شدید در استان شرقی دونتسک هستند، جایی که ارتش روسیه می گوید کنترل شهر کوچک معدن نمک سولدار را در دست گرفته است.

اوکراین تاکید می‌کند که نیروهایش همچنان در حال جنگ هستند، اما اگر نیروهای روسیه کنترل سولدار را به دست گرفته باشند، این وضع به آنها اجازه می‌دهد تا به شهر بزرگ‌ترِ باخموت، جایی که ماه‌ها درگیری‌ها در آن ادامه دارد، نزدیک‌تر شوند.

پربیننده ترین خبرها