روسیه: تثبیت وضعیت یمن تنها از طریق گفتگوی مستقیم با انصارالله محقق می شود

روسیه: تثبیت وضعیت یمن تنها از طریق گفتگوی مستقیم با انصارالله محقق می شود
سه شنبه 27 دی 1401 - 01:29

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اظهار داشت که تثبیت وضعیت یمن تنها از طریق گفتگوی مستقیم با انصارالله محقق می شود.

العالم-اوروبا

دیمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن گفت: این واقعیت که در حال حاضر هیچ تشدید تنش نظامی در یمن وجود ندارد، به وضوح تعهد عمومی نیروهای سیاسی پیشرو به ازسرگیری آتش بس را نشان می دهد.

این دیپلمات روسی تصریح کرد: با این حال، این شرایط با توجه به اختلافات طرفین به تعویق می افتد . در این شرایط، رعایت حداکثر خویشتن داری و جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز، به ویژه اقدامات نظامی که می تواند منجر به عواقب فاجعه بار شود، ضروری است.

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: تثبیت تنها از طریق گفت‌وگوی مستقیم با «انصارالله» که مدت‌هاست به واقعیت عینی موازنه قدرت نظامی-سیاسی در یمن تبدیل شده است، محقق می‌شود.

پولیانسکی اظهار داشت: جامعه بین المللی باید تمام تلاش خود را برای بازگرداندن صلح به یمن انجام دهد.

معاون نمایندگی روسیه تصریح کرد: در عین حال، نشانه‌های فزاینده حاکی از آن است که هدف نهایی همکاران ما تضمین حل و فصل دائمی مشکلات برجسته یمن نیست بلکه آنها به دنبال تضمین صادرات بی‌مانع منابع انرژی یمن به جهان هستند.

این دیپلمات کشور روسیه افزود: روسیه معتقد است این رویکرد فرصت طلبانه برای چشم انداز صلح پایدار بسیار مضر است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها