بلینکن 5 و 6 فوریه از چین دیدن می‌کند

بلینکن 5 و 6 فوریه از چین دیدن می‌کند
سه شنبه 27 دی 1401 - 20:40

از آخرین سفر یک وزیر خارجه آمریکا به چین بیش از 4 سال می‌گذرد.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی روز سه شنبه گفت آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در تاریخ 5 تا 6 فوریه (16 تا 17 بهمن) از پکن دیدن خواهد کرد. این سفر با هدف کاهش تنش‌ها میان دو کشور انجام می‌شود.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت بلینکن 5 فوریه به پایتخت چین می‌رود و روز بعد، مذاکراتی را با مقامات چینی انجام خواهد داد. این سفر با وجود نگرانی‌های فزاینده درباره افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین انجام می شود.

بلینکن نخستین وزیر امور خارجه ایالات متحده خواهد بود که از اکتبر 2018 به چین سفر می کند. پیش از او مایک پامپئو، سلفِ جمهوری خواه وی در اکتبر سال 2018 و پس از گفتگو با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ، توقف کوتاهی در پکن داشت.

سفر بلینکن در ماه نوامبر، زمانی اعلام شد که جو بایدن و شی جین پینگ، روسای جمهور دو کشور، در بالی اندونزی و در حاشیه نشست گروه 20 دیدار کردند. رهبران دو اقتصاد بزرگ جهان ابراز امیدواری کردند با این سفر، مانع از تشدید اختلافات شوند.

این در حالی است که بلینکن پیشتر هشدار داده بود چین ممکن است چارچوب زمانی خود را برای بررسی حمله به تایوان تقویت کرده باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها