سیدحسن نصرالله: حاج قاسم شهیدی در ابعاد جهانی است/ در برابر چالش‌ها به الگویی مانند شهید سلیمانی نیازمندیم/ حزب‌الله در حل مشکلات مردم جدیت دارد/ توطئه‌های آمریکا علیه منطقه ادامه دارد

سیدحسن نصرالله: حاج قاسم شهیدی در ابعاد جهانی است/ در برابر چالش‌ها به الگویی مانند شهید سلیمانی نیازمندیم/ حزب‌الله در حل مشکلات مردم جدیت دارد/ توطئه‌های آمریکا علیه منطقه ادامه دارد
سه شنبه 27 دی 1401 - 21:07

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم اهداء «جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت» با تمجید از شخصیت و دستاوردهای سردار سلیمانی گفت: ما امروز برای مقابله با چالش‌ها به الگویی مانند حاج‌قاسم نیازمندیم.

العالم - لبنان

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم اهداء «جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت» گفت: شهید سلیمانی صرفا شهیدی برای لبنان، عراق یا سوریه نیست بلکه شهید در ابعاد جهانی است، حاج قاسم سلیمانی فرمانده‌ای بزرگ است که جلوگیری از اشغال منطقه توسط آمریکا نقش کلیدی ایفا کرد.

وی افزود: قاسم سلیمانی فرمانده ای بزرگ در زمینه خنثی سازی پروژه "اسرائیل بزرگ" بود، مهمترین مولفه در حاج قاسم سلیمانی قدرت معنوی ایشان بود که به همکارانش روحیه می‌داد و ترس جایی در قلبش نداشت.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: وظیفه ما بزرگداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید است و از دستاوردهایشان سخن بگوییم، امام خامنه‌ای فرمودند امروز شهید سلیمانی دشمنان را بیش از سردار قاسم سلیمانی می ترساند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی چند دهه از عمرش را در راه جهاد، مقاومت و ایثار صرف کرد، گفت: امروزه نیازمند آن هستیم که از حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده، الگو بگیریم زیرا ملت ما در مقابله با چالش‌ها به چنین الگویی نیاز دارد، توطئه آمریکا علیه ایران و سوریه ادامه دارد، مسئولان عراقی اکنون برای تسلیم شدن تحت فشار هستند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به پررنگ شدن مقاومت در میان مردم فلسطین خاطرنشان کرد: نبرد در فلسطین هر روز شدیدتر می‌‍شود، هر روز شماری از فلسطینیان شهید می‌شوند و عملیات رزمندگان فلسطینی نیز افزایش یافته است.

وی در خصوص تشکیل دولت در لبنان گفت: هیچ قدرت یا فراکسیون پارلمانی در لبنان نمی خواهد جایگاه مسیحیان و مارونی‌ها را به خطر بیندازد، هیچ طرفی در پارلمان اکثریت دو سوم را ندارد تا حد نصاب را در دوره اول به دست آورد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نیاز جدی لبنان به سوخت گفت: ما با ایران تماس گرفتیم و ایران هم با خواسته لبنان برای تامین سوخت موافقت کرد و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران هم بر این مساله تاکید کرد، بار دیگر به شما می‌گویم که پیشنهاد ایران برای ارسال سوخت به لبنان به قوت خود باقی است ولی آمریکایی‌ها مانع از اجرای آن می شوند، ما فرصت داریم که بحران سوخت را حل کنیم و هم پیمانان آمریکا در لبنان از رابطه‌ خود با این کشور برای مستثنا کردن سوخت ایران استفاده کنند، شما از آمریکا بخواهید که سوخت ایران را مستثنا کند، من تضمین می‌کنم که این سوخت به دست لبنان برسد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه خالی ماندن پست ریاست جمهوری در لبنان برنامه‌ریزی شده نیست، افزود: حق طبیعی ماست که بگوییم رئیس جمهوری می خواهیم که از پشت به مقاومت خنجر نزند، ما برای تشکیل دولت قبل از ایجاد خلأ ریاست جمهوری تلاش کردیم ولی دولت تشکیل نشد، اکثر کارشناسان حقوقی معتقدند که امکان تشکیل جلسه دولت موقت وجود دارد و ما هم به این مساله باور داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در جلسه دولت شرکت نمی‌کردیم، همه رسانه های لبنانی و منطقه می‌گفتند که حزب‌الله در تامین داروهای سرطان مانع تراشی کرده است، معطل ماندن کشتی های حامل سوخت در دریا، باعث می شود که لبنانی‌ها هر روز جریمه آن را بپردازند، ما امیدوار بودیم که جلسه دولت به موضوع برق محدود شود، زیرا این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار بود و مانع از تنش سیاسی می شد، تلاش می کنیم که در حل مشکلات مردم سهیم باشیم، هنگام حضور در جلسه کابینه، هیچ کسی را به چالش نمی کشیم بلکه تمام هم‌وغم ما حل مشکلات مردم است.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: نمی خواهیم که میثاق ملی را نقض کنیم، بلکه با هدف حل مشکلات مردم در جلسات کابینه حاضر می شویم و به مسئولیت های خود عمل می کنم، بدون اینکه به دنبال جناح بندی باشیم.

پربیننده ترین خبرها