دیدار وزرای دفاع آمریکا و آلمان برای حل اختلافات درباره ارسال تانک به اوکراین

دیدار وزرای دفاع آمریکا و آلمان برای حل اختلافات درباره ارسال تانک به اوکراین
پنج‌شنبه 29 دی 1401 - 12:42

آلمان تنها در صورتی با ارسال تانک‌هایش به اوکراین موافقت می‌کند که آمریکا نیز اقدام مشابهی را در دستور کار خود قرار دهد.

العالم - تحولات اوکراین

به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی گفتند لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز پنجشنبه در دیدار با بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان از وی خواهد خواست تا مجوز انتقال تانک های آلمانی را به اوکراین صادر کند. دو کشور همچنان بر سر موضوع ارسال تانک به اوکراین اختلاف دارند.

پیشتر یک منبع در دولت آلمان به رویترز گفته بود اگر ایالات متحده با ارسال تانک های خود موافقت کند، آلمان نیز اجازه خواهد داد تانک های ساخت این کشور به اوکراین ارسال شوند.

اما مقامات ایالات متحده به طور علنی و پشت پرده اصرار دارند که واشینگتن در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ارسال تانک های خود به اوکراین ندارد، با این استدلال که نگهداری از آنها برای کی‌یف بسیار دشوار است و استفاده از آنها به تلاش لجستیکی زیادی نیاز دارد.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در این خصوص گفت: «وزیر دفاع، آلمان‌ها را در این خصوص تحت فشار قرار خواهد داد».

این مقام آمریکایی افزود ارسال تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان به اوکراین بسیار منطقی است زیرا تعدادی از کشورها آنها را در اختیار دارند و تمایل دارند به سرعت آنها را منتقل کنند.

ایالات متحده حدود 24 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین متعهد شده است.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفت دولت جو بایدن، رئیس جمهور، قرار است بسته کمکی جدیدی به اوکراین را به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار تصویب کند.

این بسته که گفته شده است در اوایل روز جمعه در جریان نشست رهبران دفاعی در یک پایگاه هوایی در آلمان اعلام می‌شود، احتمالاً شامل خودروهای زرهی استرایکر برای کی‌یف خواهد بود اما تانک‌های M1 Abrams را شامل نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها