دستورالعمل جباران: اگر نمی توانید پیام را پاسخ دهید، پیام آور را بکشید!

دستورالعمل جباران: اگر نمی توانید پیام را پاسخ دهید، پیام آور را بکشید!
پنج‌شنبه 29 دی 1401 - 13:51

پسر عوض القرنی واعظ سعودی در توییتر به حکم اعدام صادر شده توسط دادگاه سعودی برای پدرش به دلیل اظهار عقایدش اعتراض کرد.

العالم - عربستان سعودی

ناصر بن عوض القرنی در توییت خود نوشت: دستورالعمل جباران این است که اگر نمی توانید پیامی را پاسخ دهید، پیام آور را بکشید! به همین دلیل، دادستانی خواستار اعدام پدرم، دکتر سلمان العوده و علی العمر است. آنها نمی توانند با ایده ها مقابله کنند، زیرا این ایده ها آنها را درهم می کوبد و ایرادات منطقشان را آشکار می کند!» عوض القرنی را نجات دهید!

ناصر در توئیتی دیگر نوشت: «وقتی پدرم دستگیر شد، نظامیان سعودی به او گفتند: وسایلت کجاست؟ پدرم موبایلش را نشان داد و گفت: «این همه چیزی است که من دارم!» نظامیان به او طعنه زدند که فقط همین تلفن همراه این همه هیاهو به راه انداخته است؟»

روزنامه بریتانیایی گاردین چند روز پیش فاش کرد که دادگاهی وابسته به رژیم سعودی با انتشار نظرات عمومی عوض القرنی در توییتر، این واعظ و مبلّغ اسلامی را به اتهام «خصومت با پادشاهی عربستان» به اعدام محکوم کرده است.

این روزنامه در گزارشی اعلام کرد عوض القرنی واعظ به دلیل استفاده از توییتر و واتس اپ به اعدام محکوم شده است، این در حالی است که حاکمان عربستان سعودی خودشان سرمایه گذاران اصلی در شبکه های اجتماعی هستند.

به نوشته این روزنامه، مقامات سعودی القرنی را به دلیل توئیت هایش در شبکه اجتماعی تحت عنوان (عوض القرنی) و شرکت در چت های واتس اپ و استفاده از اپلیکیشن تلگرام و تمجید از اخوان المسلمین، تحت تعقیب قرار دادند.

در طول سال‌های گذشته، القرنی در رسانه‌های سعودی به‌عنوان «واعظی خطرناک» معرفی شده است، اما منتقدان می‌گویند که القرنی متفکری مهم و قابل احترام است که بیش از دو میلیون دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد.

پربیننده ترین خبرها