روز شهید در عراق/ عمار حکیم: از دولت السودانی حمایت می‌کنیم

روز شهید در عراق/ عمار حکیم: از دولت السودانی حمایت می‌کنیم
جمعه 30 دی 1401 - 16:57

رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم بزرگداشت شهید حکیم و روز شهید عراقی گفت: شهید محراب از مدافعان یکپارچگی و میهن‌پرستی و هویت عراقی بود.

العالم - عراق

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم بزرگداشت شهید حکیم و روز شهید عراقی که امروز جمعه با حضور گسترده مردم در مرقد آن شهید بزرگوار در نجف اشرف برگزار شد، گفت: سلام بر شهدای عراق، به ویژه سرداران پیروزی، حاج ابومهدی المهندس و مهمان عزیز عراق سردار قاسم سلیمانی که سومین سالروز جنایت ترور آنان به همراه یاران مجاهدشان با سالروز شهادت شهید محراب هم‌زمان شده است.

وی افزود: هر سال و در این مناسبت ملی گرد هم می‌آییم تا بر مواضعمان تأکید و مسیرهای پیش رو را تعیین کنیم، بر پایبندی بر مسیر حق هرچند رهروانش اندک باشند.

حکیم تاکید کرد: از دید شهید محراب پیروی از مسیر حق اولویت داشت و برای همین به فرزندان و دوستدارانش توصیه می‌کرد که به دور از هیاهوی روزمره و متغیرها، به عقیده درست و نیت صادقانه و خط علما و فقها پایبند باشند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر پایبندی به اصول اخلاقی در کنش اجتماعی و سیاسی و تشکیلاتی در کنار پایبندی به اخلاق فردی، اعلام کرد: شهید محراب کنش سیاسی را از شریف‌ترین و پرمخاطره‌ترین مسائل می‌شمرد و شرافت آن را در پایبندی به اصول و اخلاقیات و مخاطره آن را در کوتاهی در توجه به این اصول می‌دانست. جریان حکمت نیز خود را ملزم کرده که نمونه صلح‌طلبی و اعتدال و همبستگی و حضور سازنده در میان ملت باشد و با همه شرکای سیاسی و دوستان و حتی دشمنان با صداقت و انصاف و مروت و امانت‌داری عمل کند و این روشی است که به آن افتخار می‌کنیم و همواره بدان پایبند خواهیم بود.

عمار حکیم در ادامه افزود: از مکتب اهل بیت(ع) آموخته‌ایم که هرقدر هم به ما بدی شود و در حق ما خطا شود و در معرض دروغ و افترا قرار گرفتیم، بدی را با بدی و خطا را با خطا و دروغ را با دروغ پاسخ ندهیم.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز ما تلاش برخی گروه‌ها برای تبدیل عرصه سیاسی به عرصه‌ای فاقد اخلاق و اصول و ارزش‌هاست.

حکیم گفت: ملت ما با همه تلاش‌های مذبوحانه هر فرصتی که پیش آمده، اصالت و کرامت و ریشه‌های خود را به همه جهان نشان داده و همواره بر پایبندی‌اش به ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی تأکید کرده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر عشق به میهن و پایبندی به ریشه‌ها و خاک و هویت اصیل و فراگیر عراقی اظهار داشت: شهید جاوانه محراب از مدافعان یکپارچگی و میهن‌پرستی و هویت عراقی با همه ریشه‌های تمدنی و انسانی و اسلامی آن بود.

حکیم با بیان اینکه عراق ما سرزمین انبیا و امامان و اولیا و علما و مقدسات و سرزمین تمدن و فرهنگ و ادب و هنر، سرزمین‌ هم‌زیستی و اعتدال و مهمان‌نوازی و شجاعت و سخاوت و تاریخ است، تاکید کرد که فرزندان جریان حکمت ملی باید همواره حامل پیام صلح و هم‌زیستی و اعتدال و وحدت در این میهن باشند و پایبندی‌شان به هویت اصیل عراقی بازتاب اصول ثابتشان باشد.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: در عرصه ملی، مهم‌ترین علت حمایت کامل ما از اقدامات دولت کنونی با وجود عدم مشارکت در آن، ایمانمان به ضرورت حمایت از فرایند سیاسی در کشور است و اینکه اجازه ندهیم تلاش‌ها برای وحدت و هم‌افزایی ملی از دست برود.

وی با اشاره به اقدامات و گام‌های استوار و اثرگذار دولت السودانی، مجددا بر حمایت خود از دولت تاکید کرد و گفت: در نخست‌وزیر عزم و نیت صادقانه برای تحقق اصلاحات ساختاری بیشتر در بخش‌های اداری و خدماتی و امنیتی و اقتصادی و مالی را می‌بینیم و بر حمایت از آنها تأکید می‌کنیم و امیدواریم که این روند به همین قدرت ادامه یابد تا بتوان مرحله‌ای تازه و باثبات در روند ساخت حکومت و تقویت نهادهای آن را آغاز کرد.

رهبر جریان حکمت ملی ادامه داد: بر حمایت خود از دولت فعلی تأکید می‌کنیم و از آن برای موفقیت مأموریتش پشتیبانی می‌کنیم هرچند در آن مشارکت نداریم. حمایت ما از برنامه دولت ارتباطی به حضورمان در آن ندارد و نسبت ما با آن نسبت شهروندی است که از آن حمایت و بر عملکرد آن نظارت می‌کند.

حکیم با گوشزد کردن ضرورت رسیدگی بر برخی از مشکلات موجود همچون فساد، بیکاری و مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: اقداماتی را که دولت در این مدت کوتاه در عرصه‌های گوناگون انجام داده به فال نیک می‌گیریم، اما تأکید می‌کنیم که کارهای بسیاری هست که باید انجام شود و چالش‌های بزرگی هست که باید برداشته شود و نیاز به اقدامات قاطع و شجاعانه و فوری دارد.

وی تاکید کرد که لازم است اقدامات حقوقی و قضائی در عرصه مبارزه با فساد و جلوگیری از سرقت اموال که موجب بی ثباتی ارزش پول ملی کشور در برابر ارز خارجی می‌شود افزایش یابد و طرف‌های حامی و بهره‌مند از فساد معرفی شوند، هیچ کس فراتر از قانون نیست و به هیچ قیمتی نمی‌توان به کسی اجازه داد که خود را فراتر از قانون بداند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تقویت روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و علمی با کشورهای همسایه و منطقه و جهان با اولویت دادن به منافع عراق و به نحوی که توسعه کشور و رفاه کشورهای منطقه را تقویت کند را ضروری دانست.

وی تاکید کرد: این روند باید موجب برقراری شراکت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای متعادلی شود که پایه‌های ثبات در منطقه را بنیان نهد و خطر اختلافات و منازعاتی را که دهه‌ها گرفتار آن بوده‌ایم از منطقه دور کند.

حکیم با اشاره به برگزاری موفق بیست و پنجمین دوره جام ملت‌های خلیج فارس در بصره این رویداد را به فال نیک گرفت و آن را فتح بابی برای بازگشت مراودات عراق با کشورهای عربی دانست و از دولت مرکزی و حکومت محلی بصره و همه کسانی که به موفقیت این جشن بزرگ کمک کردند قدردانی کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان همه را به پیروی از مرجعیت و علما و خانواده‌های شهدا توصیه کرد و آنان را پشتیبان و اعتبار و قطب‌نمای عراق برای رسیدن به امنیت، استقلال، ثبات و شکوفایی دانست.

وی گفت: با خدا و ملتمان عهد بسته‌ایم که مسیر شهدا و مجاهدان را زیر سایه مرجعیت آگاه ادامه دهیم و تغییر و اصلاح و سازندگی را به دست جوانان و همت فرزندان غیور ملت تحقق بخشیم.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها