اذعان مقام ارشد نظامی آمریکا: خارج کردن روسیه از اوکراین بسیار دشوار است

اذعان مقام ارشد نظامی آمریکا: خارج کردن روسیه از اوکراین بسیار دشوار است
جمعه 30 دی 1401 - 21:31

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه اذعان کرد که خارج کردن نیروهای روسیه از خاک اوکراین در سال جاری میلادی بسیار دشوار است .

العالم - آمریکا

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که اوکراین در سال جاری موفق به بیرون راندن نیروهای روسیه از خاک خود نخواهد شد.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در نشستی به میزبانی واشنگتن در آلمان با موضوع جنگ اوکراین به خبرنگاران گفت: "از نظر نظامی، من همچنان معتقدم که در سال جاری، بیرون راندن نظامی نیروهای روسیه از همه مناطق اشغالی در اوکراین بسیار بسیار دشوار خواهد بود."

وزرای دفاع آمریکا و کشورهای اروپایی و اوکراین روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گرد هم آمدند تا در میان گفتگوها برای ارسال تانک های سنگین به کی یف، درباره کمک های نظامی بیشتر به اوکراین گفتگو کنند.

لوید آستین از متحدان آمریکا خواست که برای حمایت نظامی از اوکراین در این "زمان حیاتی" برای کی یف، اقدام بیشتری انجام دهند.

آستین در سخنرانی خود در پایگاه رامشتاین گفت: ما باید حرکت و عزم خود را حفظ کنیم. ما باید اقدامات خود را افزایش دهیم. این یک زمان تعیین کننده برای اوکراین در یک دهه تعیین کننده برای جهان است. مردم اوکراین، کرملین و تاریخ نظاره گر ما هستند.

وزیر دفاع آمریکا تایید کرد که این کشور یک بسته عظیم کمکی دیگر به کی یف به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار ارائه خواهد کرد که برای اولین بار شامل خودروهای زرهی استرایکر ساخت کانادا می شود.

لوید آستین تاکید کرد: شک نکنید ما تا هرزمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که تولیدات مجموعه نظامی-صنعتی قدرتمندانه در حال افزایش است و این امر پیروزی در اوکراین را اجتناب ناپذیر می‌کند.

به گزارش "رویترز"، پوتین در گفتگو با کارگران کارخانه‌ای تولید سیستم‌های دفاع هوایی در سن پترزبورگ گفت که تولید تجهیزات نظامی روسیه در حال افزایش بوده و این افزاش تولید با وجود تقاضای بیشتر به دلیل "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: برای رسیدن به هدف نهایی و پیروزی که اجتناب ناپذیر است، به اتحاد و انسجام مردم روسیه، شجاعت و قهرمانی مبارزان ما و البته کار مجموعه نظامی-صنعتی و کارخانه‌ها نیاز است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها