بهانه تراشی «گالانت» برای غصب بیشتر کرانه باختری

بهانه تراشی «گالانت» برای غصب بیشتر کرانه باختری
شنبه 1 بهمن 1401 - 12:52

منابع خبری رژیم صهیونیستی امروز شنبه از بهانه تراشی وزیر جنگ این رژیم برای غصب بیشتر اراضی کرانه باختری رود اردن خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، «یو آو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سیاست سرکوبگرانه جدید خود علیه فلسطینیان در کرانه باختری به ادعای تخریب آنچه آن را به زعم خود "آثار تاریخی یهودی" خواند، سخن گفت.

از زمان تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین، این رژیم همواره تلاش کرده تا بدنبال یافتن به زعم خود "آثار تاریخی یهودی" در این سرزمین باشد تا از این طریق بتواند اشغالگری خود در خاک فلسطین و غصب سرزمین ملت فلسطین را توجیه کند و اکنون نیز به همین بهانه بدنبال جلوگیری از ساخت و ساز شهروندان فلسطینی در منطقه نابلس با طرح بهانه به زعم خود وجود "آثار یهودی" در آنجا است.

بر اساس این گزارش، این اقدام گالانت در راستای مطالبات برخی شهرک نشینان صهیونیست مبنی بر ممانعت از ساخت و ساز در منطقه نابلس و مشخصا بر روی کوه «عیبال» است.

این کوه در مقابل کوه موسوم به «جرزیم» در شهر نابلس قرار دارد و صهیونیست ها مدعی هستند که آثار باستانی یهودی در این کوه وجود دارد.

گروهک های شهرک نشینان صهیونیست مدعی شده اند که این آثار باستانی ادعایی آنها تخریب شده و اهالی روستای «عصیره شمالی» سنگی تاریخی را از یک دیوار سنگی در این منطقه به سرقت برده و از آن برای درست کردن جاده برای روستا استفاده کرده اند.

همچنین گروه صهیونیستی موسوم به «جنگ برای هر دونم» مدعی شده که تشکیلات خودگردان فلسطین قصد ساخت شهرک بر روی کوه عیبال را دارد.

یو آو گالانت در نامه ای به «لیمور سون هارمیلخ»، عضو کنست (پارلمان) از حزب صهیونیست دینی تاکید کرد که دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی اجازه تخریب آثار باستانی ادعایی این رژیم در کرانه باختری را نخواهد داد و آسیب زدن به این آثار ادعایی در تضاد با توافق سازش "اسلو" و قوانین بین المللی است.

وی همچنین در نامه خود اعلام کرد که به فرماندهی ارتش این رژیم در کرانه باختری دستور گشت زنی گسترده داده تا از انجام هر اقدام در آن منطقه ممانعت کنند.

مناطق تاریخی کرانه باختری تحت نظر تشکیلات خودگردان فلسطین است اما گروههای صهیونیست همواره در حال یورش به این مناطق و درخواست برای ایجاد شهرک های صهیونیست نشین در آنجا هستند تا با این کار مقدمه ای برای سیطره بر این مناطق مهیا شود.

پربیننده ترین خبرها