یک گروه عراقی حمله به پایگاه آمریکا در سوریه را برعهده گرفت

یک گروه عراقی حمله به پایگاه آمریکا در سوریه را برعهده گرفت
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 11:16

یک گروه عراقی موسوم به «تشکیل الوارثین» حمله پهپادی اخیر به پایگاه آمریکا در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن را برعهده گرفت.

العالم - سوریه

در بیانیه‌ای که در حال دست‌به‌دست شدن در فضای مجازی است، یک گروه عراقی موسوم به «تشکیل الوارثین» عملیات حمله به پایگاه آمریکایی التنف در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن را برعهده گرفت.

در این بیانیه آمده است: «کسی نمی‌تواند عملیات‌های ما را متوقف کند. ما در خصوص اهمال‌کاری‌ها و زانوزدن برابر اشغالگران آمریکایی در منطقه بسیار هشدار دادیم. کسی که به ندای اخراج اشغالگر از سوی ما گوش فرا ندهد، مقابل فشنگ‌های تفنگ ما زانو در خواهد آمد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «گفتیم که مواضع ما میدانی است و ما پشت اظهاراتی که با صفحه‌کلید نوشته می‌شوند، پنهان نمی‌شویم. با خود عهد بستیم که خون فرماندهان چراغ راه ما خواهد بود و ما اکنون در سالروز دردناک کوچ آن‌ها [به جهان باقی] به سر می‌بریم.»

تشکیل الوارثین در پایان اعلام کرد: «عملیات حمله به پایگاه التنف در بیابان سوریه در رأی ساعت دوازده و نیم ظهر را که اشغالگران آمریکایی از آن به عنوان مقر و مدیریت اقدامات خود در عراق استفاده می‌کنند، برعهده می‌گیریم.»

منابع نزدیک به معارضان سوریه، روز جمعه، از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «التنف» در جنوب شرق سوریه خبر دادند.

ساعاتی بعد، ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حمله به مقر نظامیان اشغالگر خود در التنف سوریه را تایید کرد. آمریکا اعلام کرد که سه پرنده بدون‌سرنشین پایگاه نیروهای این کشور در سوریه را هدف قرار دادند.

ارتش آمریکا مدعی شد که هیچ یک از نظامیانش در این حمله آسیب ندیدند و دو فروند از این پهپادها با شلیک پدافندی نیروهای ائتلاف ساقط شدند. با این حال در ادامه این بیانیه اشاره شد که پهپاد سوم به محوطه پایگاه اصابت کرد و دو نفر از نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها