انصارالله پاسخ قاطع به هتک حرمت قرآن در سوئد را خواستار شد

انصارالله پاسخ قاطع به هتک حرمت قرآن در سوئد را خواستار شد
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 12:26

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی خصمانه علیه اسلام و مسلمانان برشمرد.

بر اساس این گزارش، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که دولت سوئد باید پیامدهای این اقدام پلید و غیرمسئولانه را بپذیرد.

این بیانیه می‌افزاید: اقدامات خصمانه مکرر علیه مقدسات اسلامی در غرب، نشانگر ناکامی اخلاقی و سیاسی دولت‌های غربی است.

در این بیانیه آمده است: ناکامی دولت‌های غربی در اداره امور کشورشان توجیهی برای آنها نیست که برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات ساختاری خود دست به دشمنی با مسلمانان بزنند.

جنبش انصارالله یمن در بیانیه خود همچنین پاسخ قاطع تمام مسلمانان به اقدامات خصمانه علیه مقدسات خود را خواستار شد.

گفتنی است هفته گذشته مقامات سوئدی به یکی از شخصیت‌های راستگرای افراطی دانمارکی اجازه دادند که در استکهلم (پایتخت سوئد) نسخه‌ای از قرآن کریم را به آتش بکشد. دادستانی کل سوئد نیز از بررسی و گشودن پرونده تحقیقاتی در این باره خودداری کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی را که این بار در سوئد رخ داد، قویاً محکوم کرد.

کنعانی افزود: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها