اروپا؛ حمایت از تروریسم تا تحریم اعضای مبارزه با تروریسم

اروپا؛ حمایت از تروریسم تا تحریم اعضای مبارزه با تروریسم
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 20:09

برخی کارشناسان و ناظران معتقدند تصمیم اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مجازات مبارزه با تروریسم است.

العالم نظرکده

برخی کارشناسان سیاسی معتقدند غرب می گوید داعش یک سازمان تروریستی است و شورای امنیت سازمان ملل هم آن را تایید کرده است؛ چه کسی داعش را نابود کرد و شکست داد نیروی الحشد الشعبی عراق با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس چرا دنیا جایزه صلح نوبل را به کسانی که داعش را شکست دادند نمی دهد؟

برخی کارشناسان سیاسی تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی دانستن سپاه پاسداران ایران را به سخره می گیرند و تاکید می کنند که این اقدام ؛ مجازات مبارزان با تروریسم محسوب می شود

کارشناسان سیاسی به اظهارات لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر اینکه «جبهه النصره در سوریه کار فوق العاده ای انجام میدهد» اشاره می کنند در حالی که جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه محسوب می شود و این سازمان بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در لیست سازمان های تروریستی است.

کارشناسان سیاسی معتقدند این اقدام ثابت می‌کند که غرب تروریست‌ها را پاس می دارد و کسانی را که با تروریسم جنگیده‌اند تروریست توصیف می‌کند و این کاملاً غیرمنطقی است.

پژوهشگران سیاسی بعید می دانند اروپا با اتخاذ تصمیمات سخت‌گیرانه علیه سپاه پاسداران، جبهه جدیدی را در برابر آن بگشاید.

برخی پژوهشگران سیاسی می گویند: جوزپ پورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا خطاب به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: تصمیم پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران ایران بیانگر نگرانی اروپاست و ممکن است هیچ اثر عملی نداشته باشد.

کارشناسان سیاسی افزودند اتحادیه اروپا در این مرحله خاص، باید واقع‌گرا باشد و جبهه‌های جدیدی علیه خود باز نکند زیرا در جبهه شرق اروپا به شدت آسیب می‌بیند.

آنان با اشاره به اظهارات رئیس مجلس ایران در دفاع از سپاه پاسداران، تاکید کردند: این پاسخ بر اساس معیارهای قدرت جمهوری اسلامی نشان دهنده این واقعیت است که تصمیم اروپا در صورت اتخاذ بدون پاسخ نخواهد بود وپاسخ کاملاً متفاوت با انتظار اروپایی ها خواهد بود.

کارشناسان راهبردی نیز بر این باورند که کشورهای غربی برای تصمیم گیری و ادامه کنترل جهان عجله دارند.

آنان افزودند: جنگ اوکراین فصل جدیدی در سطح بین المللی است که توازن قوا را در جهان تغییر خواهد داد و به همین دلیل کشورهای غربی در تلاش هستند تا تصمیمات فوری بگیرند تا همچنان بر جهان مسلط باشند.

این کارشناسان افزودند: این عجله موجب می‌شود کشورهای غربی از همه ابزارهای غیرقانونی و نامشروع برای حفظ خود در معادلات موازنه قوا در برابر همه طرف‌های مخالف این سیاست‌ها بهره ببرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها