دولت کویت فردا استعفا می کند

دولت کویت فردا استعفا می کند
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 17:14

منابع خبری اعلام کردند که دولت کویت فردا (دوشنبه) استعفای خود را تقدیم امیر این کشور می کند.

العالم ـ آسیا

روزنامه القبس کویت به نقل از یک منبع مسئول اعلام کرد که دولت این کشور فردا (دوشنبه) استعفا می کند.

این منبع افزود: دولت کویت به موضع خود در قبال بحران سیاسی اخیر در زمینه وضع قوانین به نفع مردم پایبند است و بر بازپس گیری استیضاح وزیر دارایی و وزیر مشار در امور هیئت وزیران پافشاری می کند.

این تحرکات در حالی صورت می گیرد که قرار است روز سه شنبه، عبدالوهاب رشید وزیر دارایی این کشور در راستای بررسی تعدادی از مسائل از جمله مسئله وام ها استیضاح شود.

روز شنبه گذشته در حالی که رئیس پارلمان کویت اصلاح نظام انتخاباتی را پیشنهاد داده بود، بسته درخواست های پارلمانی به دولت این کشور رسید. در این پیشنهاد مقرر شده است که رای دهنده حق رأی به ۴ کاندیدا را داشته باشد، مشروط بر اینکه حداقل یکی از آنها کاندیدای حوزه انتخابیه ای باشد که در آن ثبت نام کرده است. در این پیشنهاد همچنین تصریح شده است که ۵۰ نامزد اول پیروز اعلام خواهند شد، مشروط بر اینکه کمیسیون عالی انتخابات از میان نامزدان با آرای مساوی رای دهد.

کمیسیون مالی پارلمان کویت نیز موضع خود مبنی بر امتناع از پس گرفتن گزارش های خود در دستور کار شورا را تایید کرد. در راس اموری که پارلمان کویت به دنبال آن است، اصلاح قانون انتخابات و قانون کمیسیون عالی انتخابات است.

به گزارش مهر، پس از گذشت بیش از دو ماه از تشکیل پارلمان جدید در کویت و مراسم تحلیف دولت جدید به ریاست شیخ احمد نواف، اختلافات میان دولت و پارلمان مجددا شروع شده است. این اختلافات پس از درخواست نمایندگان برای تصویب تعدادی از قوانین به ویژه قوانین مالی که کابینه با آن مخالف است بالا گرفته است.

پربیننده ترین خبرها