افشای جزئیات جدید ترور شهید عماد مغنیه بعد از ۱۵ سال

افشای جزئیات جدید ترور شهید عماد مغنیه بعد از ۱۵ سال
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 18:13

یک نویسنده و تحلیلگر رژیم صهیونیستی در کتاب خود جزئیات جدیدی را از نحوه ترور شهید حاج عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان» فاش کرد و نوشت که «ایهود اولمرت» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی پس از دریافت چراغ سبز از «جورج بوش» رئیس جمهور وقت آمریکا به سازمان موساد دستور این ترور را داد.

العالم ـ لبنان

خبرگزاری «سما امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت: به رغم اینکه ۱۵ سال از ترور شهید «عماد مغنیه» فرمانده ارشد حزب الله لبنان و محور مقاومت در دمشق پایتخت سوریه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی هنوز رسما اعلام نکرده که این عملیات تروریستی را انجام داده اما کتاب «یوسی میلمَن» از کارشناسان امور نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فاش کرد که سازمان اطلاعاتی بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عربی در برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات برای اجرای فرآیند این ترور شرکت داشتند.

این کتاب همچنین عمق رابطه بین رژیم اشغالگر قدس و آمریکا را در زمینه تبادل اطلاعات و هماهنگی بین آن‌ها در نحوه و روند انجام ترورها در خاورمیانه آشکار و تاکید می‌کند که واشنگتن حرف اول و آخر را در این ترورها می‌زند.

میلمن که به عنوان تحلیلگر امور نظامی در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» فعالیت می‌کند، فصلی از کتاب خود را در این روزنامه منتشر کرد که بر محافل امنیتی آگاه در تل آویو متمرکز است.

این تحلیلگر صهیونیست در این فصل کتاب خود آورده است که شهید «عماد مغنیه» از اهداف مهم ترور رژیم صهیونیستی بود. وی فردی بسیار محتاط بود و بالاتر از همه، توانایی فرار و مخفی شدن از سرویس های اطلاعاتی که وی را تعقیب می‌کردند، داشت. وی مسئول عملیات هایی بود که باعث چالش و سردرگمی رژیم صهیونیستی و وضعیت خفت باری برای این رژیم شد. شهید مغنیه فردی با نگاه راهبردی بود.

میلمن به صورت مستقیم فاش نکرد که رژیم اسرائیل پشت پرده ترور ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ بوده و عملیات ترور شهید عماد مغنیه را انجام داده است اما مطالعه کتاب او جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که تل آویو عامل این ترور است زیرا نویسنده تایید می‌کند که دستور ترور شهید مغنیه به صورت مستقیم از سوی «مئیر داغان» رئیس وقت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» صادر شد. این دستور پس از آن صادر شد که «ایهود اولمرت» نخست وزیر وقت رژیم اسرائیل از «جورج بوش» رئیس جمهور وقت آمریکا و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای این ترور چراغ سبز دریافت کرد.

إذْ یؤکِّد المؤلِّف أنّ الأمر بتصفیة مغنیة صدر مُباشرةً من رئیس الموساد وقتذاک، مئیر داغان، بعد أنْ حصل رئیس الوزراء آنذاک، إیهود أولمرت، علی الضوء الأخضر من الرئیس الأمریکیّ، جورج بوش الابن، ومن رئیس وکالة المُخابرات المرکزیّة (CIA)،

میلمَن با اشاره به اینکه "نقش سازمان اطلاعاتی آمریکا در این ترور حاشیه‌ای بود"، افزود: پس از موفقیت عملیات، رئیس موساد با اولمرت که در هواپیما عازم واشنگتن بود، تماس گرفت و به او اطلاع داد که «مرد عرب (شهید عماد مغنیه) درگذشت».

در این کتاب علاوه بر موارد فوق، تاکید شده که دو تن از نخست وزیران وقت رژیم صهیونیستی یعنی «آریل شارون» و اولمرت به دو رئیس وقت موساد به نام های «افرایم هالیوی» و «مائیر داغان» مجوز دادند تا شهید مغنیه را ترور کنند.

بر اساس اطلاعات موجود در این کتاب، توطئه اولیه رژیم صهیونیستی برای ترور شهید مغنیه در جریان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی به وسیله شلیک موشک از هواپیما موفقیت‌آمیز نبود و توطئه دوم در سال ۲۰۰۸ میلادی به ترور شهید مغنیه در دمشق منجر شد.

میلمن در کتاب خود به نقل از افسران ارشد نهاد امنیتی در تل آویو تاکید کرد که شهید مغنیه توانایی‌های فوق العاده‌ای در برنامه ریزی و اجرای عملیات علیه اهداف صهیونیستی داشت.

بر اساس آنچه در این کتاب آمده است، سرویس اطلاعات آمریکا بمبی را که رژیم اسرائیل برای ترور شهید مغنیه آماده کرده بود، از راه اردن و از طریق سفارت واشنگتن در پایتخت سوریه به دمشق منتقل کرد و در آنجا به ماموران موساد تحویل داد.

بر اساس منابعی که میلمن در کتاب خود به آن‌ها استناد کرده، ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ هنگامی که شهید مغنیه به خانه‌ای که در دمشق اجاره کرده بود، رسید، مزدوران موساد بمب را منفجر کرده و وی را به شهادت رساند.

حاج عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان در ۱۲ بهمن سال ۱۳۸۶ طی انفجاری در دمشق به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها