چراغ سبز آلمان به لهستان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲ » به اوکراین

چراغ سبز آلمان به لهستان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲ » به اوکراین
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 04:01

وزیر خارجه آلمان گفت که آلمان مانع اقدم لهستان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲ » به اوکراین نخواهد شد.

العالم-اروپا

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که اگر لهستان بخواهد تانک های لئوپارد 2 خود را به اوکراین بفرستد، برلین مانع این کار نخواهد شد.

مقامات اوکراینی ماه‌هاست که از متحدان غربی خود خواسته‌اند تا تانک‌های مدرن ساخت آلمان را در اختیار آنها بگذارند، اما برلین تاکنون از ارسال آن‌ها یا اجازه دادن به سایر کشورهای ناتو برای انجام این کار خودداری کرده است.

آنالنا بائربوک در تلویزیون LCI فرانسه در پاسخ به این سوال که اگر لهستان پیش دستی کند و تانک های لئوپارد 2 خود را بدون تایید آلمان بفرستد، چه اتفاقی می افتد، گفت: «ما مانعی در این ارتباط ایجاد نمی کنیم و مخالفتی برای ارسال این تانک ها به اوکراین نداریم

این موضع گیری وزیرخارجه آلمان فراتر از اظهارات اولاف شولتز، صدراعظم این کشور در نشستی در پاریس در اوایل روز یکشنبه است، چون شولتز اعلام کردده بود همه تصمیم‌گیری‌ها در مورد تحویل تسلیحات با هماهنگی همه متحدان از جمله ایالات متحده اتخاذ خواهد شد.

آلمان برای اجازه دادن به ارسال تانک های لئوپارد 2 به اوکراین تحت فشار زیادی قرار گرفته است، اما حزب سوسیال دموکرات شولتز به طور سنتی نسبت به دخالت های نظامی بدبین و نسبت به حرکت های بیشتر مقابل مسکو، محتاط است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان روز یکشنبه گفته بود که انتظار دارد به زودی در مورد تانک ها تصمیم گیری شود، هرچند او اشاره بیشتری نکرده بود. پیستوریوس به تلویزیون ARD گفت که آلمان تصمیمی عجولانه نخواهد گرفت زیرا دولت باید عوامل زیادی را در نظر بگیرد، از جمله عواقب داخلی برای امنیت جمعیت آلمان.

این در حالی است که همزمان سخنگوی کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه روز جمعه گفت که کشورهای غربی که تانک‌ به اوکراین می‌دهند، روند درگیری را تغییر می‌دهند و بر مشکلات مردم اوکراین می‌افزایند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها