در دیدار وزیر خارجه الجزایر با رییس شورای ریاستی لیبی مطرح شد

تاکید بر راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران کنونی لیبی

تاکید بر راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران کنونی لیبی
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 13:41

وزیر خارجه الجزایر در دیدار با رئیس شورای ریاستی لیبی گفت که کشورش به عنوان رئیس کنونی نشست سران عرب، بر مشارکت در تلاش‌ها برای رسیدن گروه های لیبیایی به راه حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران کنونی تاکید دارد.

العالم - آفریقا

به نقل از اسپوتنیک، «رمضان لعامره» وزیر خارجه الجزایر روز یکشنبه با سفر به لیبی، در نشست مشورتی دوره ای وزرای خارجه کشورهای عربی که در طرابلس برگزار شد، شرکت کرد.

در همین حال، وزارت خارجه الجزایر در بیانیه ای اعلام کرد که سفر لعامره به لیبی در پاسخ به دعوت «نجلاء المنقوش» همتای لیبیایی خود انجام شد و طی آن با تعدادی از مقامات لیبی از جمله «محمد یونس المنفی» رئیس شورای ریاستی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه الجزایر دراین دیدار پیام «عبدالمجید تبون» رئیس جمهوری کشورش را به المنفی تقدیم و اضافه کرد که الجزایر به عنوان رئیس کنونی نشست سران عرب، بر تقویت همبستگی با لیبی و مشارکت در تلاش‌های جاری برای رسیدن گروه های لیبیایی به راه حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران کنونی و احیای جایگاه منطقه ای و جهانی لیبی تاکید دارد.

وزیر خارجه الجزایر در دیدار با همتای لیبیایی خود، در مورد روابط برادرانه دو طرف و چشم انداز تقویت آنها، علاوه بر موضوعات مورد علاقه مشترک در سطح قاره، گفت وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه الجزایر، شرکت لعامره در نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی، فرصتی است تا در آن درباره پیگیری و اجرای تصمیمات نشست سران عرب در نوامبر گذشته در الجزایر و همچنین اوضاع جهان عرب بحث و تبادل نظر شود.

نشست روز یکشنبه اتحادیه عرب در طرابلس پایتخت لیبی بدون شرکت وزیران امور خارجه مصر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی برگزار شد.

وزارت خارجه دولت موسوم به وحدت ملی لیبی نیز در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر در نشست مشورتی وزرای خارجه اتحادیه عرب مشارکت نمی کند.

همچنین یک منبع دیپلماتیک اماراتی اعلام کرد: «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات و «فیصل بن فرحان» همتای عربستان در نشست روز یکشنبه وزیران امور خارجه اتحادیه عرب شرکت نکردند.

پیش از تحریم لیبی از سوی کشورهای یاد شده برای حضور وزیران خارجه خود در این نشست، وزارت خارجه دولت شرق لیبی و مورد حمایت پارلمان این کشور، با برگزاری نشست مشورتی وزیران خارجه اتحادیه عرب از سوی دولت وحدت ملی لیبی مخالفت کرده بود.

لیبی به علت وجود دو دولت موازی به ریاست «فتحی باشاغا» مورد حمایت پارلمان لیبی در شرق و «عبدالحمید الدبیبه» رئیس دولت وحدت ملی در غرب با بحران سیاسی روبه روست.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها