توافق ائتلاف نتانیاهو برای تخریب منازل تازه‌ساخت فلسطینی‌ها در کرانه باختری

دوشنبه 3 بهمن 1401 - 21:38

رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی سهیم در کابینه ائتلافی نتانیاهو، بر سر تخریب منازل تازه‌ساخت فلسطینی‌ها در منطقه «C» کرانه باختری، توافق کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی حاضر در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی، شب گذشته (یکشنبه، ۲۲ ژانویه)، طی نشستی توافق کردند که به سمت سیاست جدیدی برای مقابله با ساخت و ساز فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی و به طور مشخص در منطقه «ج» (C) حرکت کنند.

توافق اسلو ۲، امضا شده در سال ۱۹۹۵، اراضی کرانه باختری را به سه بخش الف، ب، ج (A،B،C) تقسیم می‌کند. A تحت کنترل کامل فلسطین، B تحت کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی و تحت کنترل اداری و مدنی فلسطین و منطقه C تحت کنترل مدنی، اداری و امنیتی تل آویو است.

به نوشته رسانه‌های عبری، رؤسای این فراکسیون‌ها بر وجوب تخریب هرگونه ساخت‌ و ساز فلسطینی‌ها در مناطق ج که 60 درصد کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، در همان مراحل اولیه توافق کردند. فلسطینی‌ها باید برای هرگونه ساخت‌وسازی از اداره عمران رژیم صهیونیستی که بازوی اجرایی تصرف در امور عمرانی به ویژه کنترل نقشه‌های زمین و ساختمان است، مجوز داشته باشند و در غیر این صورت باید ساخت‌وسازهای آنها ویران شود.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست روز گذشته، ادعا کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای که کانون‌های شهرک‌نشینی را تخریب می‌کنند از منازل فلسطینی‌ها ویران نمی‌کنند که نتانیاهو با افتخار به او پاسخ داد که این نیروها، تنها روز گذشته سه منزل فلسطینی را تخریب کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، فراکسیون‌های پارلمانی حاضر در کابینه نتانیاهو، در نشست روز گذشته توافق کردند که تخریب ساختمان‌های در حال ساخت فلسطینی‌ها را تسریع کنند و همزمان به دنبال راه‌هایی برای «مقابله با صدها و هزاران منزل فلسطینی‌ها در روستاهای فلسطین در کرانه باختری» به ویژه منازل نزدیک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین باشند.

«اوریت استروک» وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته خواستار تخریب صدها خانه فلسطینی شد که در سال‌های اخیر در نقاط مختلف کرانه باختری احداث شدند.

این وزیر صهیونیست مدعی شد که این خانه‌ها و ده‌ها محله دیگر که تشکیلات خودگردان مجوز احداث آن‌ها را صادر کرده، طبق توافقنامه اسلو در منطقه «ج» که متعلق به «ملت یهود» است، ساخته شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها