کشته شدن 2 دانش‌آموز بر اثر تیراندازی در مدرسه‌ای در آمریکا

کشته شدن 2 دانش‌آموز بر اثر تیراندازی در مدرسه‌ای در آمریکا
سه شنبه 4 بهمن 1401 - 02:12

تیراندازی در مدرسه‌ای در ایالت آیووا آمریکا به کشته شدن دو دانش آموز و زخمی شدن یک معلم منجر شد.

العالم-آمریکا

تیراندازی بعد از ظهر روز دوشنبه در یک مدرسه خصوصی در نزدیکی مرکز شهر دی موین ایالت آیووا، باعث کشته شدن دو دانش آموز و زخمی شدن یک معلم شد.

به گزارش NBC NEWS، تماس‌ها برای کمک حدود ساعت 12:50 رسید، در حالی که پلیس دی موین ابتدا به خبرنگاران گفته بود که دو نفر از مجروحان در وضعیت بسیار وخیم هستند و وضعیت نفر سوم پایدار است.

طبق بیانیه اداره پلیس دی موین، افسران پلیس «چند مظنون احتمالی را در بازداشت دارند».

تیراندازی در آیووا به دنبال سلسله تیراندازی‌های نگران‌کننده دیگری در ایالات متحده رخ داده است. شنبه شب گذشته بر اثر تیراندازی در یک استودیوی رقص در پارک مونتریاسالت کالیفرنیا، 11 نفر کشته شدند. صبح یکشنبه نیز 12 نفر در یک باشگاه در ایالت لوئیزیانا زخمی شدند.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا امیدوار بودند که ریاست‌جمهوری جو بایدن بتواند موجب پیشرفت در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت حدود دو سال از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

فعالان کنترل سلاح در آمریکا بر این باورند که عملکرد دولت وی برای مقابله با خشونت اسلحه و کنترل تسلیحات واقعاً ناامیدکننده بوده است.

بایدن نیز مانند رؤسای جمهور قبلی آمریکا دستورات اجرایی متعددی را برای جلوگیری از خشونت با اسلحه صادر کرد ولی قانون مربوط به بررسی سوابق خریداران سلاح در سنای آمریکا رد شد.

فعالان و حامیان مقابله با خشونت اسلحه در آمریکا از بایدن خواسته‌اند فشار بیشتری را بر کنگره وارد کند تا نمایندگان اقدامات قاطع‌تری را اتخاذ و اجرا کنند.

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها