استعفای عضو بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح‌های نتانیاهو

استعفای عضو بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح‌های نتانیاهو
سه شنبه 4 بهمن 1401 - 12:33

یک عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در اعتراض به تغییرات در دستگاه قضایی این رژیم، استعفا کرده و هشدار داد، «دموکراسی در اسرائیل در معرض خطر است.»

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد، موشه هزان، استاد اقتصاد که بیش از پنج سال در کمیته سیاست پولی مشغول به کار بود، نامه استعفای خود را برای بنیامین نتانیاهو فرستاد و اعلام کرد که از سمتش کناره‌گیری می‌کند تا به شکل گسترده‌تری در فعالیت‌های سیاسی عمومی مشارکت کند.

موشه هزان بلندپایه‌ترین مسؤول اسرائیلی است که از زمان آغاز فعالیت‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای تغییر ساختار دستگاه قضایی آن از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو ماه گذشته میلادی مراسم تحلیف را برگزار کرده و تعهد داد به سیاستمداران در انتخاب قضات دیوان عالی و کاهش نظارت دادگاه بر قوانین نقش بیشتری بدهد.

در مقابل منتقدان این اصلاحات از جمله برخی سرمایه‌گذاران و سران حوزه فناوری رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند که این طرح‌ها موجب نابودی دستگاه قضایی شده و «لیبرال دموکراسی» و فضای مناسب برای سرمایه‌گذاران در اراضی اشغالی را به خطر می‌اندازد.

هزان در مصاحبه‌ای با روزنامه اقتصادی «کلکالیست» رژیم صهیونیستی گفت: «نمی‌خواهیم اسرائیل یک جمهوری موز شود و در این حالت تصمیم‌گیری برای تعیین نرخ بهره بی‌فایده خواهد بود.»

این استاد اقتصاد و عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی رژیم صهیونیستی افزود: «اگر با گام‌های مورد انتظار از دولت موافقت شود، به استقلال کل دستگاه قضایی، خدمات مدنی، آینده دموکراسی و اقتصاد اسرائیل ضربه وارد خواهد شد.»

ایسنا

پربیننده ترین خبرها