سردار شکارچی در گفتگو با العالم: سپاه در خط مقدم مبارزه با تروریست بین‌المللی است/ اروپا جای جلاد و شهید را عوض می‌کند/ گروه قدرتمند حماس برای کل اسرائیل کافی است/ با جوانان هیجان‌زده، برخورد خشن صورت نمی‌گیرد/ انتصاب فرمانده جدید فراجا با اغتشتشات اخیر ارتباطی ندارد/ حضور افراد اجاره‌ای در تجمعات علیه ایران در اروپا

سه شنبه 4 بهمن 1401 - 20:03

سخنگوی نیروهای مسلح ایران، موضع گیری‌های مسئولان جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران را جنگ روانی دانست و گفت: جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت ضرورت ندارد در مقابل رژیم صهیونیستی آرایش جنگی بگیرد از دید ما گروه قدرتمند حماس برای کل اسرائیل کافی است.

العالم - ایران / سیاسی

ابوالفضل شکارچی سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با العالم اغتشاشات و حوادث اخیر ایران را محصول همه ناکامی‌های دشمنان انقلاب اسلامی در طول این سالیان دانست و گفت: هر کدام از توطئه‌ها علیه ایران می توانست یک کشور را نابود کند ولی دشمنان انقلاب اسلامی در پیاده سازی این توطئه ها شکست خوردند و به همین‌خاطر به ناامن سازی درون کشور روی آوردند و برای این کار منسجم شدند، اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «طراحی، طراحی بسیار عالی و کاملی بود ولی محاسبات صد در صد محاسبات غلطی بود»؛ آنها مردم ما را نشناختند.

نباید با جوانان و نوجوانان هیجان‌زده، برخورد خشن صورت نمی‌گیرد/ آنها سرمایه اجتماعی و قابل هدایت هستند

وی در تشریح توطئه دشمن افزود: عده قلیلی در این توطئه ها مشارکت داشتند، شماری از آنها جوانان و نوجوانان هیجانی بودند که قابل هدایت هستند و باید در مقابل آنها صبوری کرد؛ آنها سرمایه اجتماعی ما هستند و به هیچ عنوان نباید با آنها برخورد خشن داشته باشیم؛ شیوه برخورد ما با این افراد شیوه دیگری است.

گروه قلیل وابسته به دشمنان را از جوانان هیجان‌زده جدا کردیم

سردار شکارچی درباره افرادی که عناد و دشمنی داشتند و وابسته به سرویس های جاسوسی موساد، آمریکا و انگلیس بودند و رسانه های دنیا آنها را حمایت می کردند و آتش این اغتشاشات را شعله‌ور کردند، گفت: دشمنان از طریق رمز ارز پول به حساب آنها واریز می کردند، سلاح گرم و سرد در اختیار آنها قرار می دادند تا در کشور ناامنی ایجاد کنند؛ این گروه قلیل در واقع عده ای از جوانان هیجانی را به عنوان سپر خویش قرار می دادند تا هویتشان فاش نشوند که خوشبختانه جمهوری اسلامی هوشمندانه و هدفمند این دو گروه را از هم جدا کرد و با آن گروه خشن معاند و منافق و وابسته برخورد کرد و آنها را به انزوا کشید.

بخشی از مشکلات وارده به مردم از سوی دشمنان است/ مردم انقلابی پای نظام ایستاده اند و به هیچ عنوان ناامنی را در کشورشان نمی‌پذیرند

سخنگوی نیروهای مسلح ضمن قدردانی از صبوری مردم، اظهار داشت مردم صبور ما به هیچ عنوان ملحق نشدند علی رغم اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند؛ بخش زیادی از این مشکلات را دشمن به کشور ما وارد می‌کند و بخشی هم باید مسئولین ما متوجه شوند و همه مسئولین دست به دست هم بدهیم این مشکل را حل کنیم. ولی با همه اوصاف، مردم انقلابی ما پای نظام ایستاده اند و به هیچ عنوان ناامنی را در کشورشان نمی‌پذیرند؛ دشمنان ما دنبال تجزیه انقلاب بودند ولی در محاسبات خود اشتباه کردند.

جابجایی مسئولین در ایران کاملا طبیعی و بی‌ارتباط با حوادث کشور است/ فرماندهی قابل تقدیر سردار اشتری

سردار شکارچی جابجایی ها در ایران را کاملا طبیعی و بی‌ارتباط با حوادث کشور دانست و گفت: سردار اشتری هشت سال که زمان بسیار طولانی است در شرایط بسیار سخت فرماندهی نیروی انتظامی را بر عهده داشتند و عملکرد قابل تقدیری داشتند، فرماندهان سازمانی نیروی انتظامی همکاری بسیار خوبی با ایشان داشتند و به توفیقات بسیار زیادی هم نیروی انتظامی در این دوره رسیده است.

سردار رادان با کوهی از تجربه به عنوان فرماندهی فراجا انتخاب شدند

وی افزود: نیروی انتظامی از زمان تشکیل همیشه مسیر رشد و تعالی را طی کرده است، از سوی دیگر سردار رادان با کوهی از تجربه به عنوان فرماندهی انتخاب شدند، ایشان تمام سلسله مراتب فرماندهی را در گذشته تجربه کردند و در مناطق حساس مسؤلیت‌های راهبردی بر عهده داشتند، آخرین مسئولیت ایشان جانشینی فرماندهی نیروی انتظامی بوده است و یک دوره بسیار خوبی را تحت عنوان هدایت و مدیریت مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی تجربه کردند که می‌تواند در موفقیت آینده نیروی انتظامی بسیار مؤثر و چشمگیر باشد. نحوه مدیریت ایشان که مدیریت خوب و جهادی است؛ تجارب ایشان نوید دهنده آینده روشن برای نیروی انتظامی است.

حضور افراد اجاره‌ای در تجمعات علیه ایران در اروپا

سخنگوی نیروهای مسلح با اشاره به تجمعات برگزار شده در کشور‌های اروپایی علیه ایران، گفت: فراخوان برگزاری این تجمعات مثلا در فرانسه، انگلیس یا آلمان داده می شود اما بعدا می‌بینند که به حدنصاب نمی‌رسد حتی از افراد اجاره ای استفاده می کنند به عنوان مثال برخی از افراد خارجی ساکن آنجا را کرایه و اجاره می کنند که تجمعات را به حدی برسانند که باورپذیر باشد.

سه پروژه دشمنان علیه ایران شکست خورده است

سردار شکارچی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد ایرانی‌های ساکن در خارج کشور، حاضر نیستند کشوری که در آن سکونت دارند آسیبی ببیند، گفت: آنها حتی رابطه با پای کار آوردن ایرانی‌های خارج از کشور نیز دچار خطا محاسباتی می‌شوند، احساس می کنم در واقع نمی‌توانند این سه‌پروژه که در راهبردهای خود طرح ریزی کردند را پیش ببرند.

وی در تشریح این سه پروژه گفت: پروژه انزوا بین‌المللی ایران شکست خورد چرا که ایران یک عمق راهبردی دارد، آنها نمی‌توانند انسجام بین‌المللی علیه ایران ایجاد کنند چرا که باید با ملت خود روبرو شوند و اکثریت ملت‌های آنها طرفدار ایران هستند، آنها نمی‌توانند ناامنی ایجاد کنند چرا که در مقابل این ناامنی مردم ما ایستادگی می کنند.

کشورهای اشغالگر به دنبال براندازی نظامی هستند که طرفدار ملت‌هاست

سخنگوی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه براندازی نظام جمهوری اسلامی توسط آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی مسئله تازه‌ای نیست و از روز نخست تشکیل نظام مقدس براندازی راهبرد اساسی آنها بوده است و در طول این سالها صرفا تاکتیک‌ها تغییر کرده است، گفت: آنها به دنبال براندازی و تجزیه کشور هستند اما تاکتیک‌های خود را مدام تغییر می دهند، یک روز در قالب جنگ تحمیلی یک روز در قالب استفاده از سازمان منافقین؛ جمهوری اسلامی به کدام کشور را اشغال کرده است و یا حق کدام کشور را ضایع کرده است؟! کشورهای اشغالگر و زورگو به دنبال براندازی نظامی هستند که طرفدار ملت‌هاست.

وی نظام سلطه را در مقابل همه ملت‌های جهان و نه تنها ملت ایران دانست و تصریح کرد که چون ملت ایران انقلاب کرد و نظام مردم سالار تشکیل داده است و خودش صاحب حاکمیت است، مورد بغض و کینه استکبار جهانی قرار گرفته است و بیشترین فشار را به ملت ایران می‌آورند.

اروپا چگونه جای جلاد و شهید را عوض می‌کند/ سپاه ثابت کرده در دنیا در خط مقدم مبارزه با تروریست بین‌المللی است

شکارچی اقدام پارلمان اتحادیه اروپا را خنده‌آور دانست و اظهار داشت: سپاه هزاران شهید و جانباز برای سرکوب تروریست داخلی و منطقه تقدیم کرده است، حالا خودش بشود تروریست! واقعا اگر سپاه و جبهه مقاومت نبود امروز زنان اروپایی کنیز داعشی‌ها بودند، مردان اروپایی نوکر داعشی‌ها بودند، در میادین معروف پاریس، لندن و آلمان گروه گروه مردم توسط داعش سر بریده می شدند!

وی افزود: ما انتظار تشکر از این کشورهای بی‌معرفت نداریم اما چطور می توانند جای جلاد و شهید را عوض کنند، دنیا می‌داند که سازمان تروریستی منافقین سالهاست در اروپا پناه داده شده است، آنها پول دادند و تروریست‌ها را تجهیز کرده‌است، کسانی که به خون بیش از 17 هزار شهید ایرانی دستشان آلوده است، چطور می‌تواند به سپاهی که این سازمان تروریستی را سرکوب کرده بگویند تروریست؟! سپاه ثابت کرده است در دنیا در خط مقدم مبارزه با تروریست بین‌المللی است، کسانی که تروریست پرور هستند و والد داعش و سازمان‌های تروریستی هستند و منافقین، کومله، پژاک که جنایت تروریستی کردند را تامین مالی و تسلیحاتی می‌کنند امروز در مقابل سپاه ایستاده‌اند.

تصمیمات اروپایی ها بی اعتباری سازمان ملل را نشان می‌دهد

سردار شکارچی تاکید کرد که سپاه به هیچ عنوان به چالش کشیده نمی‌شود و تصمیمات اروپایی ها بی اعتباری سازمان ملل را نشان می‌دهد؛ سازمان ملل گویا که مرده است وگرنه چگونه چشم خود را بسته تا پارلمان اروپا قواعد و حقوق بین الملل را زیر پا بگذارد و بر خلاف جهت قوانین بین المللی تصمیم بگیرد؟

سخنگوی نیروهای مسلح سازمان ملل را ابزاری در اختیار نظام سلطه برای زور گفتن به ملت ها و چپاول سرمایه کشورهای جهان اسلام و کشورهایی که به خصوص منابع انرژی در اختیار دارند، دانست و گفت: در حال حاضر قوانین و مقررات و حقوق سازمان ملل توسط نمایندگان پارلمان اروپا زیر پا گذاشته شد و سازمان ملل باید در اینباره موضع بگیرد اما ما این را یک بازی سیاسی می دانیم، سپاه قدرتمند به جلو خواهد رفت و هرگز این اقدامات تاثیری بر آن نمی گذارد و نگرانی از این تصمیم نخواهیم داشت و اگر بخواهد اتفاقی بیفتد، آن وقت اعلام خواهیم کرد با این اقدام چه برخوردی خواهیم کرد.

رزمایش‌های ایران نشان‌دهنده آمادگی بالای نیروهای مسلح در مقابل دشمنان است

سردار ابوالفضل شکارچی ضمن تاکید بر آمادگی نیروهای مسلح در مقابل دشمنان خاطر نشان کرد رزمایش‌های ما طبیعی است، این رزمایش‍‌ها را برای ارتقای توان و آمادگی انجام می دهیم با همین رزمایش ها توانستیم به یک قدرت فوق العاده بازدارندگی برسیم تمام فرضیه های ممکن را در رزمایش ها تمرین می کنیم و این ممارست منجر به ارتقای قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح شده است و دشمنان ما پیام را از رزمایش‌ها دریافت می‌کنند، طراحی این رزمایش ها به نحوی انجام می شود که با هر دشمنی و در هر زمانی قادر باشیم به شدت برخورد کنیم.

هر چقدر رژیم جعلی صهیونیستی حاکمیتش افراطی‌تر باشد، فروپاشی آن زودتر اتفاق رخ می‌دهد

سخنگو ارشد نیروهای مسلح با اشاره به قدرت گرفتن نیروهای افراطی در سرزمین‌های اشغالی گفت: هر چقدر رژیم جعلی صهیونیستی حاکمیتش افراطی‌تر باشد، فروپاشی آن زودتر اتفاق رخ می‌دهد؛ البته حاکمیت صهیونیستی همیشه رو به زوال بوده است به خصوص از زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی پدید آمد و بیداری ملت ها شکل گرفت و جبهه مقاومت در مقابلش به صورت منسجم آرایش گرفت، روند رو به زوال سرعت بیشتر گرفته است.

اگر خطای راهبردی صورت بگیرد، رژیم صهیونیستی نابودی خود را رقم زده است

سردار شکارچی، موضع گیری‌های مسئولان جدید رژیم صهیونیستی را جنگ روانی دانست و گفت: آنها از درون به شدت دچار مشکل هستند برای آرام کردن ساکنان سرزمین‌های اشغالی، طبلی را به صدا در می آورند ولی خودشان می‌دانند که جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت ضرورت ندارد در مقابل رژیم صهیونیستی آرایش جنگی بگیرد از دید ما گروه قدرتمند حماس برای کل اسرائیل کافی است حتی ضرورتی از استفاده نیروهای حزب الله و سایر گروه های فلسطینی نخواهد بود چه برسد به نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی؛ اگر یک زمانی خطای راهبردی صورت بگیرد، رژیم صهیونیستی نابودی خود را رقم زده است.

پربیننده ترین خبرها