اجازه بن سلمان به صهیونیستها برای خوشگذرانی در جزایر تیران و صنافیر

اجازه بن سلمان به صهیونیستها برای خوشگذرانی در جزایر تیران و صنافیر
سه شنبه 4 بهمن 1401 - 17:29

تارنمای اقتصادی "گلوبز" رژیم صهیونیستی، از قصد عربستان برای پذیرش گردشگران این رژیم در دو جزیره «تیران» و «صنافیر» و اسکان آنها در هتل ها و کازینوهای این جزایر برای گذراندن تعطیلات در عربستان خبر داد. انتقال مالکیت این دو جزیره از مصر به عربستان درحال انجام است.

العالم - عربستان سعودی

تارنمای گلوبز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که عربستان سعودی همچنین برای تبدیل این دو جزیره به قطب گردشگری می خواهد با ساختن یک پل این دو جزیره را به مصر متصل کند.

به نوشته این تارنما، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان می خواهد با اجرای پروژه های عظیم گردشگری در امتداد دریای سرخ تا ایلات (واقع در جنوب فلسطین اشغالی)، درهای کشورش را به روی همه باز کند.

این سایت افزود که قرارداد تعیین مرزهای دریایی بین مصر و عربستان در سال ۲۰۱۶ با لحاظ کردن شرایط رژیم اسرائیل صورت گرفته است. این رژیم امضای این قرارداد و انتقال مالکیت دو جزیره از مصر به عربستان را مشروط به عدم تعارض این انتقال با توافقنامه سازش بین تل آویو و قاهره کرده است.

براساس مفاد توافق سازش بین مصر و رژیم اسرائیل، یک نیروی چند ملیتی این جزایر را کنترل می کند زیرا صهیونیستها نگران هستند که تعیین مرزها منجر به کنترل عربستان بر مسیر خروجی بندر "ایلات" شود و این رویکرد آزادی تحرکات دریایی رژیم اسرائیل را به مخاطره اندازد.

به گفته این منابع آگاه، باز شدن جزایر تیران و صنافیر به روی گردشگران رژیم اسرائیل نشان دهنده تمایل عربستان سعودی برای افزایش گام ها برای نزدیک شدن به تل آویول است. با این حال، این رویکرد بصورت تدریجی و از راه‌هایی که اهمیت سیاسی بلندمدت ندارد، محقق خواهد شد.

این منابع افزودند: این روند با گامهای آهسته و از طریق اقدامات بیشتر برای نزدیکی عربستان و رژیم صهیونیستی ادامه دارد ولی به هرحال هم اکنون نیز این روند پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته است؛ گرچه هنوز گام نهایی عادی سازی برداشته نشده است.

«محمد بن سلمان» شاهزاده جوان سعودی با پشت و پا زدن به فرهنگ و رسوم دیرینه مردم عربستان و زیرپا گذاشتن ارزشهای اسلامی، ترویج غربگرایی را سرلوحه کار خود قرار داده و برای رسیدن به بلندپروازی خود در قالب طرح "عربستان ۲۰۳۰"، حضور گردشکران خارجی با پوشش منافی عفت و روابط نامشروع آنها را مجاز دانسته است.

مدیر ارشد بخش بازاریابی گردشگری در شرکت بین المللی توسعه دریای سرخ (RSG) اخیرا در مراسمی که در امارات برگزار شد، اعلام کرد که عربستان سعودی هیچ محدودیتی را برای زنان در تمام این کشور اعمال نخواهد کرد.

«لوریدانا پیتیناتی» افزود: در صورتی که متاهل نباشید، مشکلی برای اقامت در هتل‌های عربستان وجود نخواهد داشت و از زن و مردی که اتاقی را در هتل رزرو می‌کنند، سوال نمی شود که ازدواج کرده‌اند یا خیر، همچنین زنان می‌توانند در سواحل گردشگری این کشور هر طور که مایل هستند، لباس بپوشند.

وی گفت: هدف ما توسعه سفرهای خاطره انگیز و کسب تجربه است و بخش سفرهای تجملی در شورای همکاری خلیج فارس با سرعتی چشمگیر در حال رشد است و روزهای خوبی را نوید می‌دهد.

اقدامات مغایر با فرهنگ عربستان توسط مقامات این کشور برای جذب گردشگران خارجی در حالی است که بسیاری از این طرح‌ها با مخالفت فعالان رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی عربستان رو به رو است، این افراد هدف از اجرای این طرح‌ها را کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی و ملی شبه جزیره عربستان می‌دانند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها