اهانت به قرآن در غرب؛ ناتو نگران اتحاد کشورهای اسلامی با روسیه

اهانت به قرآن در غرب؛ ناتو نگران اتحاد کشورهای اسلامی با روسیه
سه شنبه 4 بهمن 1401 - 21:41

کارشناسان و ناظران بر این باورند که غرب به ویژه اعضای ناتو برای جلوگیری از گشوده شدن جبهه جدیدی از درگیری با کشورهای اسلامی، مانع از اقدامات ضداسلامی افراطی‌ها خواهند شد.

العالم نظرکده

اهانت به قرآن کریم در حالی در سوئد صورت می‌گیرد که این کشور به دنبال عضویت در ناتوست و از سوی دیگر ترکیه کشوری اسلامی است که حق وتو در ناتو دارد.

از سوی دیگر روسیه برخلاف کشورهای عضو ناتو که به دنبال نئولیبرالیسم و حامی رفتارهای غیراخلاق هستند از ارزش‌های اجتماعی حمایت می‌کند و اکنون در حال جنگ در اوکراین است، ناتو نیز حامی اوکراین است و از نزدیکی روسیه و کشورهای عربی و اسلامی در نتیجه این بحران نگران است.

برخی کارشناسان سیاسی تأکید دارند با توجه به این شرایط، درگیری با گروه‌ها یا کشورهای اسلامی به نفع غرب نیست به همین دلیل وزیر امور خارجه سوئد در اظهاراتی تلاش کرد تا اوضاع را آرام و آتش را خاموش کند.

ناظران سیاسی بعید می دانند حضور مسلمانان در اروپا تضعیف شود و تاکید دارند که این حضور به یک واقعیت تبدیل شده و به سرعت در حال رشد است.

پژوهشگران سیاسی افزودند: اروپا به خاطر تصویب قوانین همجنس‌گرایانه به بیماری فروپاشی خانواده مبتلا شده، به همین دلیل پیروان اسلام تنها کسانی هستند که به اهمیت نقش خانواده و تولید نسل پایبند هستند و همین مساله رشد اسلام در اروپا را شتاب می دهد.

پژوهشگران سیاسی افزودند: رامسوس پالودان (فردی که دست به اهانت به قرآن در سوئد زد) ابلهی است که رسانه‌ها اقدام وی را پررنگ کردند و جنایت وی خدشه‌ای به کیان اسلام وارد نمی‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها