صهیونیست‌ها در مسیر زوال و نابودی

سه شنبه 4 بهمن 1401 - 22:37

جنبش صهیونیسم، اولین نشست خود را در سال 1897 در بازل سوئیس برگزار کرد و تشکیل "‌سرزمین برای یهودیان" در فلسطین را با استناد به "وعده الهی" موهوم درخصوص بازگشت یهودیان به "سرزمین اسرائیل" به عنوان هدف اصلی خود مشخص کرد.

العالم فلسطین اشغالی

سپس صهیونیست‌ها با حمایت بریتانیا درسال 1917 میلادی به " پیمان بالفور " را درخصوص تشکیل " سرزمین ملی" برای یهودیان درفلسطین که درآن زمان تحت اشغال بریتانیا بود، دست یافتند.

میان این وعده باطل بریتانیا و اعلام تشکیل " اسرائیل" سال هایی بوده که صهیونیست ها طی آن به برنامه ریزی برای اشغالگری و ترسیم نقشه برای شهرک سازی و آماده شدن برای جنگ و تلاش برای بیرون راندن فلسطینی ها از سرزمین خود اقدام کردند و به دنبال جمع آوری عوامل قدرت مانند پول وفرزندان بودند ، درنتیجه تمام توان خود را برای جلب قدرت به کار گرفتند.

آن ها به دنبال پیمان ظالمانه بالفور ، به سلطه بر سرزمین فلسطین و غارت کردن ثروت های آن پرداختند. درچنین شرایطی، ملت فلسطین باید به نقش خود در تداوم طرح آزادسازی عمل کند و شعله مبارزه و مقاومت را روشن نگه دارد و رژیم فاسد اسرائیل را به فرسایش بکشد و مانع از ثبات و مشروعیت آن شود.

این نگاه مثبت به نقش ملت فلسطین و امت های عربی و اسلامی در رسیدن به وعده آخرت، جزء اندیشه های شهید فتحی الشقاقی اندیشمند فلسطینی بود که گفت: موضوع آزادسازی فلسطین، موضوع طرحی است که امکانات ملت ها را تنظیم می کند و به جنگ فراگیر دشمن با جنگ فراگیر پاسخ می دهد.

نقش مبارزان در فلسطین، احیای فریضه جهاد با دشمن و فرسایشی کردن نیروها و برملا کردن وجهه خبیث آن و از بین بردن توانایی های آن در حد توان و ادامه نبرد تا تحقق وحدت ملت و تحقق پیروزی است ما مبارزه و جهاد را دعوتی برای به پا خاستن ملت می دانیم که به پا خیزند و با هم متحد شوند و به سمت بیت المقدس حرکت کنند.

خداوند شهید فتحی الشقاقی را مورد رحمت قرار دهد که راضی نشد که تاریخ عرصه ای برای انتظار ملت و مردم برای تحقق وعده آخرت باشد.

همان طور که خداوند سبحان و متعال درکتاب خود درباره وعده آخرت در سوره مبارک اسرا و درچند آیه اشاره فرموده اند که : "فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيراً". (و چون زمان وعده ( کیفر طغیان ) دیگر فرا رسد ( دشمنانی بر شما بگماریم ) تا صورت های شما را ( از شدت شکست و عذاب ) غمبار و سیاه کنند و وارد مسجد ( الاقصی ) شوند همان گونه که در مرتبه اول وارد آن شدند و بر هر چه دست یافتند نابود سازند).

پس زمانی که وعده آخرت پس از جمع شدن یهودیان و مهاجرت آنان به فلسطین محقق شود، و سلطه و فساد و ویرانی آن ها درآن سرزمین زیاد شود آن ها به دستان خود و با دستمان مومنان، رژیم اشغالگر خود را از بین خواهند برد.

همان طور که خداوند متعال می فرماید : "وَإِنْ عُدتُمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيراً." (امید است (اگر بازگشته و توبه کنید) پروردگارتان به شما رحم کند و اگر به عصیان و ستم خود باز گردید ما هم به عقوبت و مجازات شما باز می گردیم ، وجهنم را زندان کافران قرار داده ایم).

پربیننده ترین خبرها