واکنش ترکیه به هتک حرمت قرآن کریم در هلند/ نمی‌توانید نور پروردگار را با نفس تاریک خود خاموش کنید

واکنش ترکیه به هتک حرمت قرآن کریم در هلند/ نمی‌توانید نور پروردگار را با نفس تاریک خود خاموش کنید
سه شنبه 4 بهمن 1401 - 22:57

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در لاهه توسط یک سیاستمدار هلندی گفت که «هیچ کس حق ندارد نفرت‌پراکنی فاشیستی را آزادی بیان بخواند».

العالم - ترکیه

ابرهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز سه شنبه بی‌حرمتی به قرآن کریم در هلند را به شدت محکوم و در حساب توییتر خود نوشت: «هیچکس حق ندارد این اهانت و نفرت‌پراکنی فاشیستی را آزادی بیان بخواند و اروپا باید این اقدامات شنیع و ناشایست را متوقف کند».

ابراهیم کالین در صفحه توئیتر خود ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع در هلند پس از سوئد نوشت: «شما نمی‌توانید نور پروردگار را با نفس تاریک خود خاموش کنید».

«ادوین واگنسولد» سیاستمدار حزب راست افراطی «پگیدا» در هلند در اقدامی موهن در لاهه به آتش زدن قرآن کریم پرداخت.

پیش از این، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه به سوزندان قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در شهر استکهلم سوئد نیز واکنش نشان داد و با محکوم کردن اجازه نیروهای امنیتی سوئد به سوزاندن قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم گفت: اجازه به این اقدام علی‌رغم همه هشدارهای ما نفرت افکنی و اسلام‌هراسی است.

کالین در پیام خود آورده است: سوزاندن قرآن کریم در استکهلم نفرتی آشکار و عملی ضد انسانی است. علی‌رغم همه هشدارهای‌مان، اجازه دادن به این اقدام تشویق نفرت و اسلام‌هراسی بوده و ما آن را محکوم می‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها