بیانیه رهبر شیعیان بحرین درباره هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

بیانیه رهبر شیعیان بحرین درباره هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
سه شنبه 4 بهمن 1401 - 22:50

رهبر شیعیان بحرین اقدام دولت سوئد مبنی بر حمایت از به آتش کشیدن قرآن کریم را محکوم کرد.

العالم - بحرین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی المقاوم، «آیت الله عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفت: هدف از به آتش کشیدن قرآن کریم ایجاد هر و مرج و از بین بردن امنیت جهانی است.

آیت الله قاسم با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: به آتش کشیدن قرآن توسط یک شخص تندرو و جاهل با حمایت و نظارت پلیس سوئد یک جنایت فردی نیست، بلکه یک جنایت دولتی است.

وی اظهار داشت: این اقدام نشانه پَستی فرد و دولت است و همه جنایت‌هایی که توسط جاهلیت اروپا انجام می‌شود از همین نوع و یک جنایت مشترک است.

رهبر شیعیان بحرین اضافه کرد: چنین جنایت‌ها و تجاوز آشکار به مقدسات دینی و فتنه افروزی در جهان در چارچوب آنچه که آزادی بیان نامیده می‌شود، یک حماقت کامل است؛ زیرا آنها معتقدند که انسان مانند حیوان آزادی مطلقی دارد.

وی تاکید کرد: به شمار آوردن اهانت، دروغ، بهتان و تجاوز به مقدسات به عنوان آزادی یک دروغ، مغالطه و حلیه گری و برخلاف مواضع عملی آنان است وگرنه چگونه صهیونیسم ستیزی را ممنوع می‌دانند و انکار کنندگان هولوکاست را مجازات و آتش زدن پرچم همجنس بازان را محکوم می‌کنند؟ آیا این امور محدود کردن آزادی‌های شخصی نیست؟

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: جنایت‌های مستمر در اهانت به مقدسات در غرب در مقابل چشمان بیش از یک میلیارد انسان و با سکوت و حمایت دولت‌ها، نشانگر نیت پلید آنها برای ایجاد فتنه و هرج و مرج روی زمین و از بین بردن امنیت جهانی است.

پربیننده ترین خبرها